آخرین اخبار

اعتراض‌اهالی خیرآباد گچساران به قطع آب کشاورزی شان/با سلفی گرفتن مشکلات خیرآباد حل نمیشود+تصاویر

جمعی از کشاورزان منطقه خرآباد گچساران دراقدامی اعتراض‌آمیز نسبت به بستن آب سد کوثر به روی باغات و مزارع شان مقابل این سد تجمع کردند.

اشتراک گذاری
12 June 2018
کد مطلب : 18023

کشاورزان منطقه خیرآباد گچساران نسبت به قطع کردن آب سد کوثر به روی مزارع و باغات شان معترض بوده و می گویند که با بستن آب سد کوثر سبب ایجاد ضرر و زیان زیادی به محصولات آنها شده است.

 

 

 

یکی از کشاورزان دراین خصوص می افزاید:اخیرا درباره این مشکل با آقای تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس نیز مکاتبه داشته‌اند و در نامه‌ای که به وی نوشته‌اند خواستار رسیدگی به این امر مهم  شده‌اند.

 

 

کشاورز دیگری در ادامه از ضرر و زیان به محصولات کشاورزی اش در نتیجه قطع کردن آب سد کوثر گلایه دارد و خواستار رسیدگی فوری مسئولان دراین خصوص است.

 

 

یکی دیگر از اهالی خیرآباد می افزاید: مسئولان به جای وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی به مشکلات مردم رسیدگی کنند ومسئولان باور کنند که با سلفی‌گرفتن امکان برطرف کردن مشکلات این منطقه وجود ندارد.

 

فرج الله استلاحی،بخشدار گچساران نیز در گفت‌وگو با این پایگاه خبری در خصوص اعتراض کشاورزان خیرآباد و قطع آب کشاورزی این منطقه اظهار کرد: درنامه‌ای که در ماه‌های گذشته که از سویی وزارت نیرو به شهرستان و در اختیار دهیاران قرار گرفت هرگونه کشت محصولات تابستانه در این منطقه ممنوع اعلام شد.

 وی افزود: با توجه به اینکه سد کوثر سالانه آب آشامیدنی ۲۰ شهرستان و ۲ هزار روستای استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را تأمین می‌کند، استفاده از آب سد کوثر برای کشاورزی  در فصل تابستان در این منطقه ممنوع شده است.

 استلاحی بیان کرد: به دلیل کمبود آب، کاهش بارندگی و خشکسالی چند سال اخیر هر گونه کشت تابستانه  و کشت‌هایی  از جمله مانند برنج که نیاز به آب بسیار دارد  در فصل تابستان در این شهرستان ممنوع شده است.

بخشدار گچساران تصریح کرد: میزان بارندگی در این استان و شهرستان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۵ میلیمتر کاهش یافته است.

 استلاحی خاطرنشان کرد: هم اکنون آب سد کوثر تنها برای تامین آب آشامیدن این شهرها  و روستاها استفاده می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *