آخرین اخبار

افشاگری استاندار درباره سرمایه گذاری نفت در پارک جنگلی یاسوج/ استفاده فقط برای کارکنان نفت!

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به اینکه در گذشته بیش از ۶۰ هزارمتر از جنگل های استان برای توسعه فضای دانشگاه آزاد تخریب شد در حالی که اکنون کمتر از ۵ هزار متر آن فضا مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: چرا آن روزها کسی دغدغه محیط زیستی نداشت و برای حفظ بلوط های استان تلاشی نمی کرد.

اشتراک گذاری
22 May 2018
کد مطلب : 17393

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به اینکه در گذشته بیش از ۶۰ هزارمتر از جنگل های استان برای توسعه فضای دانشگاه آزاد تخریب شد در حالی که اکنون کمتر از ۵ هزار متر آن فضا مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: چرا آن روزها کسی دغدغه محیط زیستی نداشت و برای حفظ بلوط های استان تلاشی نمی کرد.

علی محمد احمدی با بیان اینکه استان های بزرگی همچون فارس، خوزستان و چهارمحال بختیاری به دنبال ایجاد چنین مجتمع هایی هستند، گفت: اما ما می خواهیم این فرصت مناسب را به راحتی از دست بدهیم در حالی که وزیر نفت قول مساعد داده اند که این مجتمع با متدسبز و رعایت پیوست های زیست محیطی در استان احداث شود.

احمدی افزود: بدون شک این مجتمع برای امورات رفاهی فرزندان همین استان که در وزارت نفت و دستگاه های مرتبط مشغول خدمت هستند در نظر گرفته می شود و با احداث آن زمینه رونق گردشگری و صنعت توریسم در استان مهیا می شود.

این بازتاب بخشی از سخنان استاندار استان در جمع جوانان اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمد بود.

پیشتر  در خصوص شیوه انجام و سرویس دهی مجتمع وزارت نفت افشاگری کرده بود و از اختصاصی بودن خدمات دهی این مجتمع گفته بود، هرچند این خبرها به مذاق برخی ها خوش نیامد و انگ مخالفت با سرمایه گذاری به رسانه ها زده شد اما سخنان امروز استاندار مهر تاییدی بر این اخبار بود.

دکتر احمدی در قیاسی عجیب ایجاد دانشگاه و مرکز آموزشی را با یک مرکز تفریحی همسان دانسته در حالیکه این قیاس از اساس غلط است، بدون شک افزایش روز افزون جمعیت نیاز به مراکز آموزشی و دانشگاهی را ضروری و لازم می‌سازد، برخی اوقات ناچار به قطع درخت هستیم هرچند باید جبران تخریب ها بشود و از طرفی برای احداث دانشگاه های آزاد و پیام نور آنچنان هم تخریب طبیعت صورت نگرفته است.

تصرف یکی از بکرترین نقاط تفریحی یاسوج با ایجاد یک مرکز تفریحی که قرار نیست سود خاصی از آن عاید مردم استان شود چه منفعتی می تواند داشته باشد؟ آیا استخدام چند کارگر خدماتی و افزایش پروازها ارزش تصرف ۷۵ هکتار زمین بکر و تفریحی پایتخت طبیعت ایران را دارد؟ به فرض افزایش پرواز و جابجایی مسافران هتل تفریحی نفت، سود آن چه میتواند باشد؟

در حال حاضر نیز در مراکز نفت مایحتاج پرسنل از بیرون تهیه می شود، اگر قرار نیست در چرخه اقتصادی مردم تغییری بوجود آید چرا باید همچنین مکانی را فدا کرد؟ همانطور که موافقان طرح به درستی اشاره کردند مرکز استان ما سراسر طبیعت چشم نواز هست و جاهای دیگری برای مردم هست اما چرا آن جاهای زیبا را به نفت ندهیم؟ شرکت نفت می تواند از سایر مکان های زیبای حومه شهر بهره ببرد.

پارک جنگلی را میتوان با تخصیص منابع خوب و اصولی و تبلیغ هدفمند به مکانی بسیار گردشگر پذیر تبدیل کرد که سود آن به سرمایه گذاری اختصاصی و بی منفعت یک شرکت سنگینی کند!بویرنیوز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *