آخرین اخبار

وقتی صدای ائمه جمعه هم شنیده نمی شود

امام جمعه چرام گفت: در ماده ۸، ۷۷ و ۷۸ حقوق شهروندی تاکید شده که دسترسی همه افراد به فرصت‌های برابر شغلی باید مساوی باشد و همین مسئله‌ای که در حقوق شهروندی آمده در اصل ۲۸ قانون اساسی نیز آمده است. به گزارش کبنانیوز از چرام، حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار  در خطبه‌ اول نماز جمعه این […]

اشتراک گذاری
22 July 2017
کد مطلب : 9880
امام جمعه چرام گفت: در ماده ۸، ۷۷ و ۷۸ حقوق شهروندی تاکید شده که دسترسی همه افراد به فرصت‌های برابر شغلی باید مساوی باشد و همین مسئله‌ای که در حقوق شهروندی آمده در اصل ۲۸ قانون اساسی نیز آمده است.

به گزارش کبنانیوز از چرام، حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار  در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته با اشاره به آیه ۲۲ سوره اعراف و با بیان اینکه شیطان، آدم و حوا را به سقوط و دوری از قرب الهی کشانید، اظهار کرد: آن دو چون از شجره ممنوعه خوردند، برهنگی‌هایشان آشکار شد و با برگ درختان خود را پوشاندند.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که آدم و حوا باورشان نمی‌آمد شیطان قسم دروغ بخورد، اضافه کرد: پروردگار بر آنان ندا زد مگر شما را از این درخت منع نکردم و به شما نگفتم که در حقیقت شیطان برای شما دشمن آشکار است.

وی، افزود: نهی آدم از شجره ممنوعه، نهی تحریم نبود بلکه نهی از ترک اولی بود ولی با توجه به موقعیت آدم، با اهمیت تلقی می‌شد، مانند برخی افعال مباح که اگر از انسان صاحب مقام و جایگاه سر بزند، شایسته او نیست.

حجت‌الاسلام افشار در خطبه دوم با اشاره به حقوق شهروندی و با تاکید بر این مطلب که حقوق شهروندی ۱۲۰ ماده قانون بوده که دولت از آن رونمایی کرده است، گفت: از این مطلب بگذریم که بسیاری از این قوانین همان قوانین، قانون اساسی است.

وی، تصریح کرد: در ماده ۸، ۷۷ و ۷۸ حقوق شهروندی تاکید شده که دسترسی همه افراد به فرصت‌های برابر شغلی باید مساوی باشد و همین مسئله‌ای که در حقوق شهروندی آمده در اصل ۲۸ قانون اساسی نیز آمده است.

خطیب جمعه چرام، ادامه داد: سوال این است که اگر به کارگیری نیروها و جوانان جویای کار در مشاغل دولتی باید شرایط یکسانی داشته باشند، چرا برخی افراد دولتی و مدیران، استخدام‌های بدون ضابطه برای دوستان و خویشاوندان خود انجام می‌دهند و دستگاه‌های نظارتی هم توجهی ندارند.

حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه شرایط تساوی و یکسان بین افراد جامعه رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار است استخدامی صورت پذیرد باید بین همه واجدان شرایط آزمون برگزار شود.

وی، تصریح کرد: جامعه ما نیاز به قانون جدید ندارد و مشکل قانون نیست بلکه مشکل روح قانون گریزی بعضی مدیران دولتی است، اگر در حقوق شهروندی صادقیم، با مسئولانی که بدون ضابطه و قانون بعضی افراد را استخدام کرده‌اند، برخورد شود.

مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام، متذکر شد: در واقع این مسئولان، چند ماده قانون از حقوق شهروندی را نقض کرده‌اند، مردم منتظر اقدام دستگاه‌های نظارتی و مسئولان استانی هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *