آخرین اخبار

برگزاری مانور پیشگیری در شرایط اضطراری در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از اجرای مانور پیشگیری در شرایط اضطراری با هدف آمادگی در شرایط حادث در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خبرداد. شهباز صفری در جمع خبرنگاران گچساران افزود: برگزاری مانور ایمنی یک تمرین با هدف کاهش حوادث، حفظ شاخص های ایمنی […]

اشتراک گذاری
16 July 2017
کد مطلب : 9863

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از اجرای مانور پیشگیری در شرایط اضطراری با هدف آمادگی در شرایط حادث در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خبرداد.

شهباز صفری در جمع خبرنگاران گچساران افزود: برگزاری مانور ایمنی یک تمرین با هدف کاهش حوادث، حفظ شاخص های ایمنی و واکنش در شرایط اضطراری با سناریوی به وقوع پیوستن حادثه گازی واقع در منطقه نرگسی برگزار شد.

وی بیان کرد: مانور پیشگیری در شرایط اضطراری با هدف آمادگی در شرایط حادثه، در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شده است.

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: آمادگی پرسنل و کمیته بحران در شرایط وقوع حادثه و نحوه هماهنگی کمیته بحران و همکاری پرسنل و شناسایی نقاط ضعف و قدرت از دیگر اهداف این مانور بوده است.

صفری عنوان کرد: در این مانورکه توسط این اداره طراحی شد در سریعترین زمان ممکن با اعضای کمیته بحران شرکت تماس برقرار شد و به آنها اطلاع داده شد که بر اثر حادثه ای در منطقه نرگسی چندین نفر مصدوم شده اند.

وی ادامه داد: طرح ریزی این مانور به صورت کارگروه تخصصی و بدون اطلاع قبلی انجام شد و هدف از آن ارتقای سطح آمادگی اعضای کمیته بحران و همه واحدهای عملیاتی و پشتیبانی در شرایط اضطراری بود.

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  خاطرنشان کرد: پس از اجرای مانور نشست، کمیته بحران تشکیل و پس از تجزیه و تحلیل گزارشها نتایج مانور با توجه به اینکه اعضای کمیته بحران در کمتر از ۱۰ دقیقه به اتاق کنترل بحران رسیدند، مطلوب ارزیابی شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیان کرد: برگزاری مانورهای آمادگی در شرایط اظطراری یک امر مهم است.

هوشنگ صیدالی افزود: با توجه به نوع فعالیت های واحدهای صنعتی و احتمال بروز هر گونه حادثه نفت و گاز و وقوع حادثه هایی از این قبیل، برگزاری مانورهای HSE در کنترل بهتر بحران ها و بهبود عملکرد و کارایی نیروها موثر است.

وی ادامه داد: واقع شدن شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر از یک سو و قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و مینیفولد بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیاتی این شرکت در ساحل از سوی دیگر، گچساران را به یکی از مناطق پنج گانه مهم تولید و قطب صادرات نفت خام ایران تبدیل کرده است.

صیدالی اضافه کرد: از این رو کار آمادگی در چنین شرایطی نقش مهمی برای ایمن سازی و پایداری و پیشگیری از حوادث در گچساران این قلب نفتی دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *