آخرین اخبار

پتروشیمی گچساران و بویراحمدکلنگ‌‌زنی می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع‌ پتروشیمی گچساران و بویراحمد با ۹ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

اشتراک گذاری
05 July 2017
کد مطلب : 9694

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع‌ پتروشیمی گچساران و بویراحمد با ۹ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش کبنا، داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اجرایی ۳ مجتمع پتروشیمی دیگر در استان تا دو ماه آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: مجتمع‌ پتروشیمی گچساران و بویراحمد با سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی و عملیات اجرایی ان‌ها آغاز می‌شود.
دیودیده ظرفیت تولید سالانه این مجتمع‌ها را دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی عنوان کرد و افزود: با ساخت و راه اندازی این مجتمع‌ها پیش بینی می‌شود برای دو هزار و پانصد نفر شغل ایجاد شود.
وی گفت: هم اکنون مجتمع پتروشیمی دهدشت و گچساران با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومان و با ظرفیت تولیدی سالانه ۲ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در دست اجراست.
دیویده از بهره برداری ۵۱ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت کاری از محل پرداخت تسهلات رونق اقتصادی تا پایان امسال خبر داد و افزود: سال گذشته ۵۰ طرح صنعتی نیمه تمام و مشکل دار با پرداخت این تسهیلات به چرخه تولید بازگشت.
وی از پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری از محل اعتبارات استانی جهت کاهش سود تسهیلات دریافتی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به واحدهای تولیدی استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: پارسال هم ۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات این اداره به واحدهای صنعتی مشکل دار پرداخت شد.

دیودیده در پاسخ به سئوال خبرنگار کبنا مبنی بر علت حادثه انفجار یک ماه قبل کوره ذوب کارخانه فولاد بویراحمد و کشته و زخمی شدن چند نفر از کارگران این کارخانه و اینکه چرا مسئولان کشوری از کنار این مسئله با بی‌تفاوتی گذشتند، اظهار کرد: علت حادثه هنوز بطور دقیق مشخص نشده و پرونده این کارخانه در دستگاه قضایی و مراجع ذیصلاح در دست بررسی است که با مشخص شدن بررسی‌ها نتایج آن اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: مسئولین کشوری در رابطه با این موضوع بی‌تفاوت نبودند، فردای آن اتفاق هیأت کار‌شناسی همراه با وزیر صنعت به یاسوج سفر کردند، حوزه کار و امور اجتماعی اقدامات لازم را انجام دادند، مسائل بیمه آن کارگران پیگیری و انجام شد.

دیودیده افزود: رسیدگی به درمان این کارگران در روزهای اول انجام شد و این حادثه انفجار نبود بلکه یک حادثه بود، اولین اقدام ما درمان و رسیدگی به وضعیت مصدومین و اعزام آنها به بیمارستان‌های مجهز بود.

وی اضافه کرد: وقتی مسئولین به استان آمدند به این دلیل رسانه‌ای نشد چون آن وقت به فکر تبلیغات نبودیم به این فکر بودیم که چه کمکی می‌شود به این افراد کرد و سعی کردیم همکارهای لازم در خصوص مسائل مربوط به تامین اجتماعی، شرکت در مراسمات و همکاری و همدردی در بیمارستان اصفهان و شیراز با حادثه‌دیدگان داشته باشیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این حادثه انفجار نبوده ولی هنوز علت آن در حال بررسی است و علت مشخص نیست و دلیلش را به ما اعلام نکردند و از سوی مسئولان مربوطه قطعاً اعلام خواهد شد.

دیودیده بیان کرد: به هرحال دیگر صنعت است اتفاق می‌افتد و این اتفاق که افتاد انفجار نبوده، بعد از حادثه پلاسکو در تهران عملیات نجات یک هفته در محل انجام می‌شود و ما در محل بعد از اعزام مصدومین دیگر کاری نداشتیم و نیاز نبود که کسی به کارخانه برود کارخانه تعطیل شد و بعد مسئولین استان در بیمارستان‌ها بودند، نمی‌دونم این از خوبی ما بود که تبلیغ نکردیم یا از بدی ما.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *