آخرین اخبار

آنچه خانواده ها راجع به مدارس فوتبال باید بدانند

۱ . در هیچکدام از رده های سنی نمیبایست پرچم های کرنر ، خطوط زمین ، تیرک های دروازه و…بطور همزمان برای زمین کناری مورد استفاده قرار گرفته و بعنوان پرچم های کرنر ، خطوط زمین ، تیرک های دروازه و…رده سنی دیگر لحاظ شود . ۲ . رنگ لباس مربی میبایست خوشرنگ و جذاب […]

اشتراک گذاری
11 June 2017
کد مطلب : 9544

۱ . در هیچکدام از رده های سنی نمیبایست پرچم های کرنر ، خطوط زمین ، تیرک های دروازه و…بطور همزمان برای زمین کناری مورد استفاده قرار گرفته و بعنوان پرچم های کرنر ، خطوط زمین ، تیرک های دروازه و…رده سنی دیگر لحاظ شود .
۲ . رنگ لباس مربی میبایست خوشرنگ و جذاب بوده ، بطوریکه برای وی ، بازیکنان و حتی خانواده ها روحیه بخش باشد .
۳ . حتما سعی شود از دروازه های دارای تور ( خصوصا برای رده های بالای ۱۰ سال ) استفاده شده و خطوط دور زمین بخوبی مشخص باشند .
۴ . اگر بعلت استفاده سایر مدارس فوتبال از همان مجموعه ورزشی و زمین چمن ، محوطه تمرینی هر رده خط کشی شده نیست ، می توان از انواع قیف ها و مخروط ها برای رده های پایین تر و از بشقابک برای رده های بالاتر استفاده نمود .
۵ . یکی از مهم ترین وسایل موجود در ساک بازیکنان که همواره فراموش نموده و برخی مربیان نیز تذکر نمی دهند ، ساق بند است . مربیان توجه نمایند که عدم استفاده از ساق بند ممکن است موجب شکستگی مچ ، ساق پا و حتی پایان یافتن عمر فوتبالی یک بازیکن شود .
۶ . میبایست برای اجرای تمامی تمرینات در رده های پایه ، تا جایی که ممکن باشد از توپ استفاده شود .
۷ . مربیان سعی نمایند از دواندن های بی دلیل و بیش از اندازه بازیکنان پایه امتناع نمایند . اگر مقصود بالا بردن آمادگی جسمانی آنان است ، تمرینات با توپ بهترین گزینه برای نیل به این هدف خواهند بود .
۸ . میبایست تعداد تیم ها و نفرات هر تیم به گونه ای باشد که آن سانس نه خیلی شلوغ و نه خلوت بوده و به تمامی تیم ها به یک اندازه بازی برسد .
۹ . بهترین تایم بازی برای بازیکنان رده های زیر ۱۰ سال در یک سانس ، بازه های زمانی ۵ تا ۷ دقیقه ای است .
۱۰ . مربی میبایست از هر گونه خشونت ، زورگویی و رفتارهایی که ممکن است اثرات روحی روانی منفی برای بازیکنان ایجاد کند خودداری نماید .
۱۱ . میبایست مدیران و مربیان مدارس فوتبال و حتی خانواده ها بدانند و بپذیرند که مدارس فوتبال خانه سوم بچه هاست .

محسن بابادی.مربی و کارشناس رده های پایه کشور

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *