آخرین اخبار

” نه” به اعضا شورای چهارم در انتخابات پنجم دوگنبدان

انتخابات شورای پنجم شهر گچساران در حالی به پایان رسید که همراه با معرفی پدیده هایی جدید بود. اما نکته جالب این دوره از انتخابات ناکامی اعضا پیشین این شورا بود. در حالی که خیلی وقت بود که نسبت به عملکرد شورای چهارم نارضایتی هایی وجود داشت و چندین بار هم توسط جوانان گچساران به […]

اشتراک گذاری
23 May 2017
کد مطلب : 9320

انتخابات شورای پنجم شهر گچساران در حالی به پایان رسید که همراه با معرفی پدیده هایی جدید بود. اما نکته جالب این دوره از انتخابات ناکامی اعضا پیشین این شورا بود. در حالی که خیلی وقت بود که نسبت به عملکرد شورای چهارم نارضایتی هایی وجود داشت و چندین بار هم توسط جوانان گچساران به ارائه عملکرد و مناظره دعوت شده بودند؛ ولی اعضا آن همراه با عدم گزارش عمکرد خود بصورت شفاف، کارنامه ۴ ساله خود را پربار عنوان کردند. اما ۲۹ اردیبهشت و نتیجه انتخابات حاکی از وضع دیگری بود و به جز مهندس بلوطی ، هیچ کدام از اعضا شورای چهارم شرکت کننده در این دوره موفق به قرار گرفتن در لیست ۷ نفره پیروز نشدند.( اقایان حیدری، ناصح فر و اسدپور در این دوره شرکت نکردند).

صحبت از ارای پاک و تخلف و… توسط کاندیدای شکست خورده تنها بهانه ایست برای لاپوشانی و سرپوش گذاشتن بر آرا پایین خود چراکه شواهد حاکی از آنست که اگر هر تلاشی خارج از صندوق جهت جذب آرا صورت گرفت مختص به هواداران آنها نیز بوده است. اگرچه اعضا شورای پیشین شرکت کننده در این دوره با تکیه بر قدرت فعلی و جایگاه خود توانستند جز ۲۰ نفر اول انتخابات باشند، ولی قطعا اگر عملکرد قابل قبولی داشتند می توانستند جز پیروزین این دوره نیز باشند. نکته قابل توجه دیگر این دوره انتخابات گچساران بر خلاف غالب شهرهای دیگر استان ورود یک بانو به پارلمان شهری بود تا پویایی جامعه زنان در این شهر را به اثبات رساند. اما جالب اینکه در گچساران هم بانوی پیشین شورا با شکستی سنگین مواجه گردید. محبوبه رضایی تنها بانوی شورای چهارم گچساران همانند دو بانوی دوره پیشین دهدشت و یاسوج رای بسیار تقلیل یافته ای نسبت به دور قبل داشته و حتی نتوانست جز ۲۰ نفر اول شورای گچساران باشد. اگرچه بنا بر اظهار خیلی ها عدم حمایت چند تن از بزرگان سادات امامزاده علی (ع) از رضایی در گچساران عاملی جهت افت شدید رای وی نسبت به دور گذشته و حتی سایر کاندیدای همکار شورای چهارم خود که حداقل جز بیست نفر بودند شد، اما در کل خیلی ها از عملکرد سه بانوی شورای پیشین سه شهرستان راضی نبودند.
این انتخابات با همه پستی و بلندی هایش حائز یک پیام مهم برای اعضا جدید شورا است و آن اینکه بدانند در صورت عملکرد ضعیف و عدم ارائه گزارش به شهروندان و شفاف سازی در انتخابات ۴ سال دیگر تاریخ این روزها برای آنها تکرار خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *