آخرین اخبار

 فرافکنی و پنج عامل مزاحم همیشگی روحانی

الحق والانصاف ازاین فن و پنج واژه هم تاکنون به خوبی استفاده کرده وتا حدودی هم موفق بوده است. وقتی مروری برسخنرانی های دکتر روحانی داشته باشیم همیشه چند عامل مزاحم مانع عملکرد خوب وپیشرفت دولت شده است و با انداختن تقصیر گردن این چند واژه تاحدودی توانسته عملکرد دولتش را در نظر افکار عمومی […]

اشتراک گذاری
۰۸ اسفند ۱۳۹۵
کد مطلب : 8422

الحق والانصاف ازاین فن و پنج واژه هم تاکنون به خوبی استفاده کرده وتا حدودی هم موفق بوده است.
وقتی مروری برسخنرانی های دکتر روحانی داشته باشیم همیشه چند عامل مزاحم مانع عملکرد خوب وپیشرفت دولت شده است و با انداختن تقصیر گردن این چند واژه تاحدودی توانسته عملکرد دولتش را در نظر افکار عمومی توجیه کند.
۱٫دولت گذشته
۲٫ منتقدین
۳٫تحریم ها
۴٫صداوسیما
۵٫یک عده ای (بعضی ها)
روحانی با کمک فن فرافکنی و هدف گیری و ترکیب این پنج عامل واستفاده از کنایه و طنزو مثال زدن وتوام کردن اینها با خنده ها یی بادرون مایه کینه وخشم یک سخنرانی خوب و عامه پسند از خود به نمایش میگذارد.
سخنرانی که بیشتر از منظرروانشناختی برای به آرامش رسیدن ، تخلیه خشم و عصبانیت ،کینه ها وعقده های درونیست.
سخنرانی که خود را بیشتر درجایگاه یک دلسوز برای مردم می بیند که هیچ نقشی در امور اجرایی ندارد.اصلا نه انگار که خودشان مسبب وضعیت اسف بار فعلی اند.خم به ابرو نمی اورد که مسبب این همه بیکاری وتعطیلی صنعت و کارخانجات وتولید داخلی ، سهل انگاری و کم رمقی دولت خودش بوده است.
سخنرانی ، که خود را درجایگاه یک رهبر کاریزماتیک مبیند که برای نجات ملت هرتلاشی میکند و همه را به همکاری فرا میخواند وهمه مقصرند الا خودش.
والبته سخنرانی که برای اهل فن واگاه به امور سیاسی تقریبا هیچ است.
جان مایه صحبت های روحانی را درچهار سال گذشته موضوعات زیر تشکیل داده است.
همیشه یک عده ای هستند که
نمیگذارند هواپیما نو بخرند وکهنه پرستند. نمی گذارند تحریم ها برداشته بشود وتحریم برایشان نان آور بوده است.نمی گذارند با جهان تعامل کنند ودوست دارند تقابل کنند.
همیشه یک عده ای هستندکه نشاط وامید را ازمردم می گیرند ودوست دارند مردم همیشه گریه کنند یا الزایمر سیاسی دارند وخدمات دولت را فراموش میکنند یا عینک نمی زنند که خدمات دولت را ببینند.
یا مباحثی همچون دولت گذشته که ویرانی تحویل داده است. صداوسیما که خدمات دولت را انعکاس نمی دهد. منتقدین که مغرض اند و دولت را تخریب میکنند. تحریم ها نابود کننده و فلج کننده بوده است.ازسم کشاورزی تا اب خورون هم به تحریم وابسته است و دولت دارد تلاش می کند تحریم داشته بشود و…..
این ها تیترها وجان مایه اصلی صحبت های روحانی طی حدود چهارسال گذشته بوده است.
ولی گویا ایشان فقط الزایمر سیاسی ندارند و ازیک الزایمر فراگیر رنج می برندوفراموش کرده اند چهار سال از عمردولتش گذشته واز اول تا انتها همین افاضات را تحویل مردم داده است. بد نیست چند موردی را هرچند تکراری(تکرار تکنیکی جهت تقویت حافظه در افراد الزایمریست) خدمت جنابشان عرض کنیم.
گویا فراموش کرده اند به بهانه رفع تحریم ها تا جایی پیش رفت که انرژی هسته ای را تعطیل و قلب اراک را بتن گرفت وکسی هم مانع نشد ولی سرشان به سنگ خورد وکدخدا دورشان زد.
گویا فراموش کرده اند همین مدتی پیش خودشان وزیرامیرکبیرشان اعتراف کرده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست و امیرکبیرشان گفت اشتباه کردم که به کری اعتماد کردم ، این همان حرف منتقدین مغرض از اول بود که آمریکا قابل اعتماد نیست.
گویا نمی دانند همین الان که دارند درقامت یه منتقد نه رئیس جمهور سخنرانی میکنند وعلما وحوزه های علمیه را به تمسخر گرفته اند صداوسیما ازاول تا انتهای سخنرانی اش را به طور زنده پخش میکند و وزرا ومعاونانش مهمان همیشگی شبکه های مختلف صداوسیمایند.
مهمتر ازهمه گویا فراموش کرده است که اگر پروژه های نیمه تمام دولت گذشته نبود که با مقداری ماست مالی کردن ، آنهارا به اسم خود تمام کند الان وضعیتش اسفبارتر و بدتر از این بود.
نمی دانم ایشان از تعامل با کدام جهان سخن می راند که درعالم واقع عده ای امکان تعامل با آنها را سخت کرده اند مگرنه الان دولت تدبیرشان کاری کرده است که کشور هایی مثل جیبوتی هم برای ماهفت تیرکش شده اند. کشورهای همسایه وعربی که جای خود دارند و اروپاییان که بیشتر مسخره اش می کنند.یه کم تامل ومقایسه کنند خودشان با دولت همان یه عده در تعامل بادنیا ، تا ببینند جایگاه وتعامل ایران با همسایگان ودر منطقه ، آمریکای لاتین ، افریقا وآسیا چگونه بوده و الان چگونه است.
البته دیگر ایشان چه این مسائل را فراموش کرده باشند یاخود را به فراموشی زده باشند فرصت اندک است چون دیگر دستشان رو شده است وان شا الله در اردیبهشت ۹۶مردم با استقبالی پرشور همچون استقبال مردم اهواز درسفر اخیرشان زحمت ایشان را سر ملت کم می کنند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *