آخرین اخبار

قومیت و منطقه گرایی یک سایت در مساله تاجگردون و رئیس دانشگاه یاسوج

یکی از سایت های استانی که قبلا نیز نشان داده است مخالف صریح نماینده گچساران و باشت و از حامیان نماینده بویراحمد و دنا است در تحلیل عجیب از تلاش گسترده و چند جانبه غلامرضا تاج گردون برای کنار گذاشتن محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج خبر داده است و ضمن بویراحمدی خواندن رئیس دانشگاه یاسوج […]

اشتراک گذاری
31 January 2017
کد مطلب : 7826

یکی از سایت های استانی که قبلا نیز نشان داده است مخالف صریح نماینده گچساران و باشت و از حامیان نماینده بویراحمد و دنا است در تحلیل عجیب از تلاش گسترده و چند جانبه غلامرضا تاج گردون برای کنار گذاشتن محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج خبر داده است و ضمن بویراحمدی خواندن رئیس دانشگاه یاسوج تلاش داشته است تلاش های احتمالی نماینده گچساران و باشت را قومی،منطقه ای نشان دهد که این اقدام همان کوبیدن بر طبل تفرقه است.

این سایت خبری مدعی است تاجگردون در فرایند عزل رحیمی، تماس هایی با وزیر و برخی افراد صاحب نفوذ در وزارتخانه  بود و سپس این تماس ها به شکل دیدار ادامه یافت و پس از آنکه این تماس ها و مکالمات کارساز نشد، تاج گردون بصورت حضوری با وزیر و برخی معاونان وی دیدار کرد و خواسته خود را مطرح کرد و در نهایت از آنجا که خواسته تاج گردون محقق نشد، وی چاره کار را در انتقاد از وزارت علوم دید.

 

اما آیا براستی برکناری یک مدیر استانی برای شخصیت کشوری و دارای نفوذی چون نماینده گچساران و باشت نیاز به این همه تلاش های چندجانبه و دیدارهای مکرر دارد که بنا به قول آن رسانه آن هم ناکام باشد؟

 

قطعا جایگاه غلامرضا تاجگردون بالاتر از آن است که برای برکناری یک مدیر بخواهد خود را به آب و آتش بزند آن هم وزیرانی که پشت اتاق نماینده گچساران و باشت می مانند تا به دیدار وی بروند.

 

نماینده گچساران و باشت اواسط مهرماه سال جاری اعلام داشت متأسفیم که تنها استانی هستیم که یک دانشگاه دولتی داریم، در این دوره جدید این سهمیه را فقط به ما دادند و من متاسفم با وجودی که دو سال آن را تصویب کردند، ولی با این وجود هنوز استقلال دانشگاه معطل مانده است.

 

تاجگردون این مسئله را به کاهلی و تنبلی مسئولان دانشگاه یاسوج ربط داد و گفت: هیچ ربطی به مسائل گرمسیری و سردسیری ندارد و تنها به دلیل کاهلی و «شلی» مسئولان دانشگاه یاسوج بر می گردد.

 

در قضیه پارک علم و فناوری استان نیز تابستان امسال تاجگردون از رحیمی که چرا از پیگیری و مطالبه این پارک کوتاهی می کند انتقاد کرد که چند ماه بعد سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان نیز از نبود پارک علم و فناوری در استان کهگیلویه وبویراحمد با وجود ظرفیت های فراوان، انتقاد کرد.

 

روزهای گذشته نیز خبری تحت عنوان بکارگیری فله ای ۹۰ نیرو در دانشگاه یاسوج با انتشار اسامی در یکی از سایت های استان به انتقاد از عملکرد رئیس دانشگاه یاسوج پرداخت.

 

امروز نیز کانال رسمی تلگرامی بسیج دانشجویی از شکایت دانشگاه یاسوج از یکی از دانشجویان خبر داد و از کشاندن یک دانشجو به دادگاه انتقاد کرد.

برخوردهای قوم گرایانه،نبود شور و نشاط در دانشگاه یاسوج،در دسترس نبودن رئیس دانشگاه برای دانشجویان و موارد ذیل از جمله انتقاداتی است که منتقدان رئیس دانشگاه یاسوج این روزها در رسانه ها متوجه رحیمی می کنند.

 

۱-اهمال و سنگ اندازی در مسیر استقلال دانشکده نفت و گاز گچساران
۲- مخالفت با جذب دانشجویان بورسیه گرمسیری علیرغم نظر مثبت و مساعد گروه های آموزشی
۳- در انزوا قرار گرفتن کارکنان، روسای دانشکده ها و اعضای هیأت علمی منتسب به نماینده گچساران
۴- مساعدت در جذب ۸۰ نفر نیروی انسانی از یک طایفه خاص در یکسال اخیر
۵- اخراج ۱۳ نفر نیروی انسانی غیرهمسو با نماینده محترم بویراحمد و دنا
۶- مساعدت در جذب چندین بورسیه ( آشنای سببی) با تحت فشار قرار دادن گروه های آموزشی
متاسفانه نهادهای نظارتی و نهادهای مستقل، منفعل عمل کرده و رئیس دانشگاه در سکوت کامل خبری اهداف خویش را جلو می برد.

باید دید عملکرد محمودرضا رحیمی از نگاه منتقدان و آگاهان به مسائل دانشگاه چه دست آوردهایی برای وی خواهد داشت.فانوس زاگرس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *