آخرین اخبار

تبلیغات طنزآمیز برخی از نامزدهای شورای شهر در یاسوج

تبلیغات انتخاباتی شورای شهر کم کم شروع شده است و افراد برای راهیابی به پارلمان محلی درصدد معرفی خود هستند.

اشتراک گذاری
05 January 2017
کد مطلب : 6722

به دلیل اینکه در سایر شهرهای کشور بخصوص مراکز استان ها این انتخابات تحت تاثیر لیست های انتخاباتی است در سایر شهرها ابتدا تلاش برای ورود به لیست ها و سپس برای پیروزی لیست اقدام می شود اما در استان کهگیلویه و بویراحمد از آنجا که انتخابات ها تحت تاثیر عواملی از جمله قوم گرایی و منطقه گرایی است، بر همین اساس معادلات فرق می کند.

این موضوع باعث شده تا افراد ابتدا تبلیغات را از گروه اقوام خود اغاز کنند و سپس در فضای نامحدود تلگرام و در وهله بعد در سایت های خبری به معرف خود بپردازند که این نوع تکروی ها علاوه بر اشکالاتی که دارد و باعث ایجاد شورایی ناهمگون می شود، محاسنی هم دارد.

مهمترین حسن تبلیغات افراد بدور از چارچوب ها و قواعد انتخاباتی اینست که می توان به وزن افراد پی برد؛ یعنی اینکه گاها شاهد ظهور و بروز چهره هایی هستیم که توانایی و دانش بالایی دارند ولی بخاطر همین قواعد و چارچوب های نانوشته و زدبندهای سیاسی به محاق رفته اند و یا بلعکس شاهد تفکرات سطحی و برنامه های پیش پا افتاده برخی دیگر هستیم و در واقع این روش تبلیغات مصداقی برای مثل “از کوزه همان تراورد که در اوست”؛ می باشد.

در ادامه نگاهی طنزآمیز به برخی برنامه ها مطرح شده با نگرش های سطحی نیم نگاهی انداخته ایم؛ اگر چه در این نوشتار نامی از کسی نمی بریم تا بلکه فرصتی برای اصلاح و بازبینی عمیق تر در اختیار افراد قرار گرفت شود و حتی مهلتی برای انصراف این افراد از ادامه کار باشد اما قطعا در جستارهای بعدی با ذکر نام افراد و حوزه انتخابیه آنها بصورت جدی تر و ریشه ای تر به این موضوع می پردازیم.

در ادامه گزینشی از مطالب آمده است:

کاندیدایی در یاسوج “توسعه پایدار شهر با رویکرد حس دلبستگی” را شعار انتخاباتی خود اعلام کرده است که واقعا از تفسیر این شعار عاجز مانده ایم و خدا کند این حس دلبستگی فقط در فضایی همچون پارک ساحلی توسعه پیدا نکند!

یکی از کاندیداها ایجاد مکان یابی در خصوص فراوری فاضلاب ها را از برنامه های خود اعلام کرده است؛ این دوست عزیز گویا مطلع نیست که فرآوری برای محصولات کشاورزی و صنعتی در این استان انجام نمی شود و فرآوری فاضلاب در کشور هم بسیار کمرنگ است و اینکه چطور می خواهد به این وعده تحقق ببخشد واقعا جای بسی سوال است. بهرحال با این برنامه در آینده باید منتظر محصولات فاضلابی استان باشیم.

کاندیدای دیگری در شهر یاسوج در پوستر تبلیغاتی خود مدرک خود را حقوق اعلام کرده است و روزمه خود را پیمانکاری!! جالب اینکه از افتخارات خود نیز به پایان رساندن پروژه های پیمانکاری تاکید کرده است. در این میان چیزی که از ان هیچ یادی نشده شهر و شورا است و هیچ برنامه ای در این راستا بیان نشده است! بنظر می رسد دوستان عزیز پیمانکار برنامه هایشان بیشتر معطوف به پروژه های عمرانی شهرداری باشد!

کاندیدای دیگری گفته است بجای زنجیر بستن به ورودی پارک طبیعی و خدادادی جنگلی و آبشار و …. ، توسعه در إیجاد فضایی جهت تفرجگاه شهروندان؛  و در همین برنامه گفته شده درآمد زایی نابجای شهرداری!!!؛ البته این بزرگوار توضیح نداده است که اگر پارک جنگلی و آبشار عوارض نگیرد شهر چگونه از قبل مسافران و گردشگران درآمدزایی داشته باشد و هزینه های توسعه و نگهداری این فضاها از کجا تامین شود و همچنین سخنی از عوارض نابجای شهرداری که دقیقا به چه چیزی اطلاق می شود هم به میان نیاورده است و در و در مجموع نه تنها برنامه ای برا درآمدزایی شهرداری و به تبع آن توسعه شهری ندارد بلکه در جهت خلاف برنامه هایش را اعلام کرده است!بویرنیوز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *