آخرین اخبار

پزشکیان حاضر نشد روی صندلی ریاست مجلس بنشیند

، مسعود پزشکیان به دلیل آنکه جلسه علنی امروز به موضوع بیمه و سلامت اختصاص یافته بود، ترجیح داد تا به منظور دخیل نشدن نظر شخصیش در اداره جلسه، در غیاب لاریجانی اداره مجلس را برعهده نگیرد. در جلسه علنی امروز-چهارشنبه،۱۵ دی- زمانی که بحث به موضوع بیمه و سلامت رسید، جنجال های بسیاری در […]

اشتراک گذاری
04 January 2017
کد مطلب : 6642

، مسعود پزشکیان به دلیل آنکه جلسه علنی امروز به موضوع بیمه و سلامت اختصاص یافته بود، ترجیح داد تا به منظور دخیل نشدن نظر شخصیش در اداره جلسه، در غیاب لاریجانی اداره مجلس را برعهده نگیرد.

در جلسه علنی امروز-چهارشنبه،۱۵ دی- زمانی که بحث به موضوع بیمه و سلامت رسید، جنجال های بسیاری در مجلس به پا شد.

از مخالفت‌های کواکبیان برای افزایش مالیات دخانیات گرفته تا نطق پرشور مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس در حمایت از انتقال  شورای عالی بیمه و سلامت و دبیرخانه آن از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت. هر یک از نمایندگان در سخنان شان در رابطه با دغدغه‌هایشان در حوزه سلامت سخن گفتند.

پزشکیان که از ابتدای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه،‌ در قامت موافق و مخالف به بیان کلامی نپرداخته بود، پس از آنکه نطقی را در این خصوص داشت، در نهایت تصمیم گرفت در غیاب لاریجانی، اداره مجلس را به دست نگیرد تا مبادا جهت‌گیری شخصی‌اش در روند اداره مجلس تأثیرگذار باشد.

این موضوع زمانی روشن شد که پس از خروج علی لاریجانی در ساعت پایانی جلسه علنی از صحن، برخلاف روال قانونی به جای آنکه نائب رئیس اول یعنی پزشکیان بر صندلی ریاست تکیه بزند، این مطهری بود که در حضور نائب اول، اداره مجلس را برعهده گرفت.

این اتفاق موجب اعتراض نمایندگان شد.چون براساس روال قانونی زمانی که نائب رئیس اول در مجلس حضور داشته باشد، نائب دوم نمی‌تواند اداره مجلس را عهده‌دار شود.

مطهری وقتی اعتراض نمایندگان را به خاطر جلوسش بر صندلی ریاست دید، اینگونه توضیح داد: آقای پزشکیان گفتند چون مباحث در مورد بهداشت و درمان است بهتر است من نباشم. به هر حال این تصمیم خود ایشان بود.

البته پزشکیان که در آن لحظات به منظور رفع مشکل قانونی مجلس را ترک کرده بود، در ادامه بررسی لایحه به مجلس بازگشت تا بار دیگر به بیان نظرش در رابطه با پیشنهادی مربوط به پرهیز از حضور پزشکان در بیمارستان خصوصی و دولتی به طور همزمان پرداخت.

براساس ماده ۱۹ آیین نامه داخلی مجلس: نواب رئیس به ترتیب تعداد آراء به عنوان نائب رئیس اول و نائب رئیس دوم و در صورت تساوى آراء با قید قرعه انتخاب مى‏ شوند و در غیاب رئیس مجلس به ترتیب، وظایف و اختیارات او را برعهده خواهند داشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *