آخرین اخبار

رسانه ها یکی از متهمان افزایش خودکشی ها

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد آسیب‌های اجتماعی را بزرگ جلوه ندهند.

اشتراک گذاری
21 December 2016
کد مطلب : 5600

شیرعلی خرامین در کارگاه آسیب‌های اجتماعی و نقش رسانه‌ها که در محل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی که در حال حاضر در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج پیدا کرده است، اظهار کرد: رسانه‌ها باید به نقش خود در این خصوص واقف باشند و با استفاده از نظرات کارشناسان مطالبی را درج کنند که به کاهش آسیب‌ها منجر شود.

وی در ادامه به یکی از آسیب‌هایی که چند وقتی است در استان شیوع زیادی پیدا کرده و خانواده‌های بسیاری داغدار شده‌اند اشاره کرد و گفت: اگر رسانه‌ها در این زمینه به صورت کارشناسی نشده اقدام به تولید خبر و گزارش کنند اوضاع از وضعیت کنونی هم بدتر خواهد شد.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی گفت: متأسفانه گاه تیترهایی از مطبوعات و رسانه‌های استان در این خصوص دیده می‌شود که بر شدت شیوع این پدیده خطرناک می‌افزاید لذا خبرنگاران باید با احتیاط در این حوزه قدم بردارند تا شاهد از بین رفتن بیشتر جوانان خود نباشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در پدیده اخیری که خانواده‌های بسیاری را در استان داغدار کرده نقش خانواده‌ها نیز بی‌تاثیر نبوده است، افزود: وقتی خانواده‌ها مراسماتی آن چنانی برای افراد برگزار می‌کنند مسلم است که جوان دیگری به وسوسه می‌افتد و با جرقه‌ای خانواده خود را داغدار می‌کند.

این کارشناس مسائل روانشناسی با بیان اینکه نباید این چنین از این آسیب اجتماعی به صورت مستقیم در مطبوعات آورد، تصریح کرد: گاه دیده می‌شود که رسانه‌های استان با تیتر کردن و بزرگ‌نمایی این آسیب اجتماعی به جای این که به رفع و کم کردن آن در جامعه کمک کنند خود عاملی برای شیوع آن می‌شوند.

خرامین در همین خصوص با بیان اینکه بسیاری از تیترها و گزارش‌ها و خبرهای این چنینی را در رسانه‌ها به خصوص در سایت‌ها و روزنامه‌ها دیده‌ام، افزود: اما متاسفانه باید بگویم که اکثریت قریب به اتفاق این اخبار نه تنها کمکی به رفع این معضل بزرگ نمی‌کند بلکه عاملی برای شیوع آن خواهد بود که ناخواسته مشکلات بیشتری را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی به رتبه بد استان در این خصوص اشاره کرد و گفت: افرادی که دست به این اقدام می‌زنند و خانواده‌های خود را داغدار می‌کنند منتظر جرقه‌ای هستند تا چنین اقدامی را انجام دهند لذا باید خیلی ظریف و علمی با این پدیده برخورد کنیم.فارس

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *