آخرین اخبار

به جای “استخدام شدگان” پیگیر “استخدام کنندگان” شوید

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با استخدام‌های غیرقانونی گفت: هر فردی که موردی از تخلف سراغ دارد به نهادهای نظارتی ارجاع دهد و آن‌ها وظیفه پیگیری دارند.

اشتراک گذاری
14 December 2016
کد مطلب : 5148

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در گفت‌و‌گو با تسنیم در رابطه با موضوع استخدام‌های غیرقانونی توسط برخی ادارات کهگیلویه و بویراحمد که این روز‌ها در رسانه‌های مختلف مطرح می‌شود اظهار داشت: به جان کسانی که به‌کار گمارده می‌شوند نیفتید به جان کسانی بیفتید که بی‌اساس کسی را به‌کار گرفته‌اند.

وی افزود: اینکه من یا شما به کسی توصیه کنیم سر کار برود توصیه به‌کار خیر است اما طبیعتا استخدام و به‌کار گمارده شدن تابعی از قانون و ضابطه‌ها است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باب استخدام‌های رسمی و جذب‌های قانونی بسته است تصریح کرد: استخدام‌ها به شیوه‌های دیگری است که آن‌ها خود نیز تابع یک قانون منسجم نیستند.

ملک‌حسینی با بیان اینکه مدیران ادعا می‌کنند که استخدام‌های قراردادی نیازمند قانون است و ما تخلفی نکرده‌ایم عنوان کرد: هر فردی که موردی تخلف سراغ دارد به نهادهای نظارتی ارجاع دهد و آن‌ها وظیفه پیگیری دارند اما اگر چیزی تابع اختیار یک مدیر است و اگر یک مدیر از اختیاراتش در حیطه قانون استفاده کرد کاری نمی‌توان انجام داد.

وی بیان کرد: تا زمانی که قانون به مدیران اختیار می‌دهد عملکرد یک مدیر در استفاده از اختیاراتش عملکرد غیرقانونی نیست. اینکه می‌بینید شما به برخی موارد اعتراض می‌کنید اما اعتراض‌ها به جایی نمی‌رسد و بعد خیال می‌کنید متصدیان نظارتی جفا و خیانت کرده‌اند نشان می‌دهد که مدیر از حریم اختیارش استفاده کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در حال حاضر ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا باید به یک مدیر این اختیار را بدهند؟ این اعتراض دوم است و اعتراض به مدیر و اینکه او قوم و خویش خود را استخدام کرده نیست این اعتراض به قانون است بنابر این در این مورد نباید به مدیر توهین کرد و اگر اعتراضی دارد به قانون و قانون گذار حمله کنید.

ملک‌حسینی ابراز کرد: مثلا در بحث حقوق‌های نجومی همه حمله را متوجه گیرندگان حقوق‌های نجومی کردند اگر یادتان باشد در جلسه لاریجانی عرض کردم قانونی بگذارید که در آن حقوق‌های نجومی به افراد تعلق نگیرد قانونی بگذارید که در آن غارت و چپاول نشود قانون‌ها گاهی سست هستند و حتی گاهی بوی عفونت از آن‌ها می‌آید و ما هم گاهی اوقات چون منافعی در آن قانون است تغییرش نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: باید یا قانونگذاران تغییر کنند که قانون خوب گذاشته شود یا همین قانونگذاران قانون‌های نو و خوب را جایگزین قانونی کنند که می‌توان با آن چپاول و غارت کرد قانونی که می‌توان با آن غارت کرد قانونی که می‌توان با آن حقوق‌های نجومی گرفت خوب نیست.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه در بحث حقوق‌های نجومی نه کسی از قانون و قانونگذار و نه کسی به ناظران ساکت اعتراض کرد فقط به گیرندگانی که پول به حسابشان رفت اعتراض کردند در حالی که حقوق بگیران در این جریان بعضا منفعل یعنی پذیرنده بودند.

ملک حسینی با بیان اینکه در بحث حقوق‌های نجومی باید به ۴ حوزه اعتراض می‌شد افزود: مثلا می‌بینید قانون در دوران دوستان شما وضع شده پس به قانون اعتراض نمی‌کنید یا قانونگذاران هم باند شما هستند بنابراین به آن اعتراض نمی‌کنید اما وقتی می‌بینید کسانی که از قانون استفاده کرده‌اند کسانی هستند که می‌توان آبرویشان را برد.

وی تصریح کرد: در بحث حقوق‌های نجومی، در بحث استخدام و در همه حوزه‌ها باید بخش‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهید شما به یک مدیر حمله می‌کنید در حالی که حوزه‌های دیگر را هم باید به چالش بکشید او از اختیاراتش استفاده کرده است بنابراین بروید به قانون و قانونگذار اعتراض کنید که چرا به او این اختیار را داده است.

نمایند مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر مدیران شما از چنین اختیاراتی برخوردار نشوند دیگر باید شما خدا را شکر کنید که نه خودتان طالب مدیریت هستید و نه مدیران دیگر طالب مدیریت هستند.

ملک حسینی گفت: قانونی که در واقع چنین فضایی را برای کسانی باز می‌کند که گاهی با باندبازی یا شکل‌های خاص وارد می‌شوند قانون خوبی نیست.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *