آخرین اخبار

چهار ضلعی شدن انتصابات در استان

اکنون دیگر رقابت از حالت دو قطبی زارعی و تاج گردون خارج شده است و حالا خادمی و هاشمی نیز در پروسه انتصابات می خواهند نقش خود را بازی می کنند.

اشتراک گذاری
10 December 2016
کد مطلب : 4882

تا قبل از مجلس دهم و در دوران دولت تدبیر و امید تاج گردون و زارعی واضح ترین نقش را در انتصابات داشتند و یکی از لحاظ کمیت و دیگری از لحاظ کمیت به مقوله انتصابات نگاه داشتند و خادمی بیشتر تابع نظرات نمایندگان بود و کمتر خود را درگیر این مسائل می کرد و البته رایزنی های مستقیم نمایندگان در وزارتخانه ها نیز باعث شده بود تا استاندار کمتر در انتصابات دخالت شود و بزرگواری نیز بخاطر مشی سیاسی خود و مخالفت با دولت عملا نقشی در پروسه انتصابات مدیران نداشت.
اما پس از انتخابات مجلس دهم و ورود عدل هاشمی پور به مجلس، علیرغم اینکه وی بارها گفته که در انتصابات دخالت نمی کند و نقش مشورتی در این زمینه ایفا می کند اما تقاضاها و انتظارات از وی باعث شد تا بیش از آنچه گفته می شد وی در میدان انتصابات نقش بازی کند.
این برهه همزمان بود با زمانی که خادمی صدای منتقدان خود را بشنود و تلاش کرد تا نقش پررنگی تری در انتصابات ایفا کند و صرفا به واسطه گری میان نمایندگان و وزارتخانه ها برای انتصاب نمایندگان اکتفا نکند و مصمم شود تا بتواند حداقل بخشی از توقعات از خود را به عنوان استاندار برآورده کند و در انتصابات نظر خود را تا حدودی اعمال کند.
حساسیت های منطقه ای در میان مردم که بیشتر بخاطر عملکرد منطقه ای برخی مدیران بود، بعد از این دوره و پس از چند انتصاب بار دیگر رخ نشان داد موضوع انتصابات با حساسیت و جدیت بیشتری از سوی مردم دنبال شد تا شاهد تغییر رویکرد در انتصاب مدیران استانی باشیم.
اکنون دیگر رقابت از حالت دو قطبی زارعی و تاج گردون خارج شده است و حالا خادمی و هاشمی نیز در پروسه انتصابات می خواهند نقش خود را بازی می کنند.
اگر در گذشته ۲ نفر باید باهم به توافق می رسیدند تا مدیری منصوب شود، اکنون ۴ نفر باید توافق کنند تا صندلی مدیریت به یک نفر برسد، که این موضوع و با توجه به حساسیت های ایجاد شده و حرف و حدیث ها و انتقاداتی که پس از هر انتصاب متوجه این افراد خواهد شد، بنظر می رسد راه را برای رسیدن افراد بومی به صندلی مدیریت دشوارتر خواهد کرد.
انتصابات پیاپی مدیران غیربومی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ماههای اخیر اگرچه معلول این رویه است و تا حدودی ارزیابی مثبتی می توان از ان داشت که نگاههای منطقه ای و حساسیت های اجتماعی کاهش یابد اما راه را برای توسعه منابع انسانی استان می بندد و مهمتر اینکه تجربه نشان داده که مدیران غیربومی تا به شناخت از ظرفیت ها و نیازهای استان برسند زمانی طولانی می طلبد و به عمر مدیریتشان قد نمی دهد و عمدتا چون کم تجربه در مدیریت هستند، در نتیجه در حد یک دوره کارآموزی به این قضیه نگاه می کنند./بویر نیوز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *