آخرین اخبار

معلولیت مغلوب دختر هنرمند یاسوجی+تصاویر

فاطمه مرادی متولد ۱۳۶۷ است که از ناحیه دو دست و دو پا معلول است اما هیچ وقت این معلولیت باعث محدودیت وی نشده است.

اشتراک گذاری
03 December 2016
کد مطلب : 4421

به مناسبت ۱۳ آذر روز جهانی معلولان به خانه یکی از بانوان هنرمند اما معلول استان رفتیم.

شب گذشته برای حضور در خانه این بانوی هنرمند قرار گذاشتیم و صبح امروز به همراه رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان به دیدار وی رفتیم خانواده این هنرمند با صمیمیتی خاص از ما استقبال کردند رفتارشان به گونه ای بود که در خانه آنها احساس خوبی داشتم.

فاطمه مرادی متولد ۱۳۶۷ است که از ناحیه دو دست و دو پا معلول است اما هیچ وقت این معلولیت باعث محدودیت وی نشده است و همچون بقیه افراد عادی تحصیلات دانشگاهی دارد و دارای مدرک کارشناسی  کشاورزی گرایش آب و خاک است.

چهار سال از فارغ التحصیلی فاطمه می گذرد اما وی عمر خود را به بطالت نگذرانده و در هنرهای صنایع دستی مهارت های خاصی پیدا کرده است و در این چهار سال با این هنر هم امرار معاش می کند و هم سرگرمی برای خود دارد.

فاطمه با پوست تخم مرغ و چسب آثار هنری بسیار زیبایی را خلق می کند که شاید یک فردی که از نظر جسمی سالم است نتواند چنین هنرهایی را به نمایش بگذارد.

چهره شاد و بشاشی که من از  فاطمه مرادی  دیدم می تواند برای بسیاری از افراد الگو باشد. به مناسبت ۱۳ آذر گفت و گویی کوتاه با این بانوی هنرمند انجام دادیم که در زیر می می خوانید:

فاطمه مرادی این بانوی هنرمند یاسوجی خود را برای ما بیشتر معرفی کرد و گفت: چهار سال است که در بخش های مختلف صنایع دستی فعالیت دارم اما بیشتر در بخش های دکوراتی و طراحی چهره با پوست تخم مرغ فعالیت دارم.

وی با بیان اینکه در هیچ آموزشگاهی آموزش ندیده است، افزود: از این کار لذت می برم و در کنارش نیز بخشی از امرار معاشم را با این کار می گذارنم.

این بانوی هنرمند در حالی که طرح های خود را به ما نشان می داد گفت: بیشتر اوقات از سایر استان ها سفارش می گیرم و ارسال می کنم و  طرح استاد شهریار که در تصویر می بینید را فردی از تبریز سفارش داده است.

فاطمه مرادی  در پاسخ به این سوال که چه درخواستی از مسئولان دارد با یک لبخند تلخ که بر لب داشت، گفت: بیان کردن مشکلات من فایده ای ندارد و هیچ مسئولی برای رفع آنها همکاری نمی کند اما تا کنون  تنها حمایتی که از ما شده است از طرف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: هیچ مسئول یا دستگاهی تاکنون از کارهای من دیدن نکرده اند حتی چندین بار برای یک ویلچر به بهزیستی استان مراجعه کردیم اما هر بار می گویند که بودجه و هزینه برای خرید ویلچر ندارند اما مگر می شود که اداره به آن بزرگی بودجه ای برای خرید یک ویلچر را نداشته باشد اگر ما نیز مثل برخی افراد در این اداره کل آشنا یا همان پارتی داشتیم به ما هم ویلچر می دادند.

این بانوی هنرمند یاسوجی درد و دل های خود را اینجا پایان نداد و گفت: متاسفانه حتی فضا سازی مناسبی در سطح شهر یاسوج برای معلولان انجام نشده است و هر جایی که مراجعه می کنم باید نگران این باشم که آن مکان یا اداره اسانسور و یا پله مناسبت برای من داشته باشد.

وی بیان کرد: قریب به دو ماه برای گرفتن وام به بهزیستی استان مراجعه کردیم و تشکیل پرونده دادیم اما هنوز هیچ خبری نشده و با ما تماسی گرفته نشده است.

فاطمه مرادی می گوید: بهزیستی استان ۸۰ درصد هزیه تحصیلی دانشگاه را پرداخت کرده است اما ما همچنان به کمک این اداره کل نیاز داریم در صورتی که آنها می گویند چون که من خودکفا شده ام پس نیازی به مددجو بودن ندارم.

این بانوی هنرمند در خصوص کارهای تولیدی خود می گوید: مسئولان معلوان را حمایت کنند برای اشتغال آنها کمک کنند در پرداخت تسهیلات از جمله وام های اشتغالزایی هزار مانع بر سر راه جوانان قرار ندهند.

وی در پایان از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد بخاطر حمایت هایی که داشتند تشکر کرد.

ایل بانو

در زیر برخی از کارهای هنری این بانوی هنرمند را می بینید:

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *