آخرین اخبار

تجلی اقتصاد مقاومتی در تلاش های بانوی کار آفرین باشتی

مهتاب خوش بین با ایجاد ۸۵ فرصت شغلی در روستاهای چاه تلخ و ده کند و راه اندازی ۲ تعاونی تولیدی، نمونه‌ای از اراده و پشتکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور است. وی که با داشتن مدرک سیکل تا ۱۲ سال پیش مربی نهضت سوادآموزی بوده اما برای به حرکت درآمدن چرخ تولید […]

اشتراک گذاری
21 November 2016
کد مطلب : 3421

مهتاب خوش بین با ایجاد ۸۵ فرصت شغلی در روستاهای چاه تلخ و ده کند و راه اندازی ۲ تعاونی تولیدی، نمونه‌ای از اراده و پشتکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور است.
وی که با داشتن مدرک سیکل تا ۱۲ سال پیش مربی نهضت سوادآموزی بوده اما برای به حرکت درآمدن چرخ تولید و اشتغال دست بکار شده است.
خوش بین معتقد است: برای کاهش بیکاری هر کس باید به اندازه توان خود تلاش کند.
وی هم اکنون ۵۰ سال سن دارد و در روستای چاه تلخ با راه اندازی تعاونی تولیدی قارچ خوراکی و در روستای ده کند با خشک کردن و بسته بندی سبزی‌های کوهی که به وفور در منطقه یافت می‌شود، در زمینه توسعه اشتغال فعالیت می‌کند.
خوش بین افزون بر کمک به اشتغال و تولید هم اکنون در زمینه پرورش مرغ بومی و بوقلمون در منزل شخصی خود فعالیت می‌کند.
این بانوی هنرمند سبزی‌های کوهی و دست کاشت را پس از شست و شو و خشک کردن بسته بندی می کند و خواص دارویی و خوراکی هر یک از سبزی‌ها را بر روی آن می‌نویسد.
آویشن کوهی، پونه محلی، بومادران، بابونه، گل گاو زبان، کاسنی، گل سرخ، کاردک، زیره و بادام از محصولات تولیدی بانوان روستای دهکند است.
خوش بین گفت: صندوق امید و کارآفرینی تاکنون با پرداخت ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نقش اثرگذاری در رونق تعاونی‌های اشتغال در روستاهای چاه تلخ و ده کند داشته است.۸۲۳۱۴۷۳۵-۷۱۱۸۵۹۴۸۸۲۳۱۴۷۳۵-۷۱۱۸۵۹۴۷

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *