آخرین اخبار

واکنش نماینده بویراحمد نسبت به تغییر نام استان

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد، اولویت نیست و مردم دغدغه های مهمتری دارند

اشتراک گذاری
13 November 2016
کد مطلب : 3128

 نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد، اولویت نیست و مردم دغدغه های مهمتری دارند.

غلام محمد زارعی در واکنش به جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موضوع تغییر نام استان، به خبرنگار «بویر نیوز» گفت: نام کهگیلویه و بویراحمد دربرگیرنده هویت، تاریخ و فرهنگ استان است و این تاریخ، فرهنگ و هویت جزء ارزش ها و هنجارهای مردم استان است و قطعا مردم نیز به ارزش ها و هنجارهای خود پایبند هستند و برای آن ارزش قائل اند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس ادامه داد: طبعا تغییر نام استان در شرایطی که چنین رابطه ای با فرهنگ و هویت استان دارد، مستلزم مورد توجه قراردادن نظر همه مردم استان است و قطعا طرح این موضوع نگرانی ها و دغدغه هایی را برای مردم ایجاد کند که مسئولین باید به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: در سال های گذشته نیز که این موضوع مطرح شد با واکنش های متفاوتی از سوی اقشار مختلف مردم مواجه شد و از سوی صاحب نظران، اهالی رسانه و اهالی فرهنگ مورد نقد قرار گرفت که امیدواریم اقدام شورای فرهنگ عمومی نگرانی های گذشته را تکرار نکند.

زارعی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی، هویتی و اجتماعی مردم کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اشتراکات مردم استان همواره موجب وحدت و یکپارچگی مردم استان بوده و خواهد بود و این جزء افتخارات استان سراسر شیعه کهگیلویه و بویراحمد است که با اشتراکات گوناگون فرهنگی و قومیتی با نهایت وحدت و همدلی و برادری در کنار هم هستند و قاعدتا باید قبل از هر گونه تصمیمی در این باره، حساسیت ها و نگرانی مردم مورد توجه قرار بگیرد و نباید دل مشغولی و نگرانی برای مردم استان ایجاد شود.

وی افزود: استان به خاطر برخورداری از تشییع وحدت آفرین و اردات قلبی همه مردم استان به اهل بیت عصمت و طهارت و اشتراکات مختلف از وحدت لازم و کامل برخوردار است و بنظر می آید نیازی به طرح این موضوعات در فضای سیاسی – اجتماعی استان نباشد.

نماینده بویراحمد و دنا تاکید کرد: در زمینه تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد موافقین و مخالفینی هست اما آتچه مسلم هست اینست که تغییر نام استان اولویت نیست.

زارعی افزود: اولویت های استان پیشرفت زیرساخت ها و ایجاد اشتغال برای جوانان و توجه به نیروی تحصیل کرده و کارآمد استان است و روزی که این اولویت ها به سرانجام برسد در فضایی آرام می توان در این باره تصمیم گیری کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

۸ responses to “واکنش نماینده بویراحمد نسبت به تغییر نام استان”

  1. Anonymous says:

    به عنوان یک شهروند از مسولان تقاضا دارم به جای حل مشکلات مردم دل مشغولی و دغدغه برای آنها درست نکنند، اصلی ترین دغدغه مردم اشتغال و معیشت، فرض که نام استان هم تغییر پیدا کنه، چه دردی دوا میشه؟؟؟

  2. عیرضا says:

    بزاریدحداقل نام استان عوض بشه تایه تغیری احساس کنیم ، بالبااشتغال زایی کجابود! ایناهمش شعاره.

  3. نظر says:

    هرچیز بجای خود نکوست…اتفاقا دراین برهه زمانی تغییر نام استان ضروریست

  4. فولادی قشقایی says:

    بویراحمد اویاقدر قشقایی دایاقدر

  5. وارطان says:

    استان آریو برزن

  6. باشت says:

    استان پارسیان زیباست

  7. باشت says:

    استان بهارستان هم قشنگه

  8. کارمند says:

    زاگرس بهتره

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *