آخرین اخبار

حال و هوای اربعین در معبرالشهدا+تصاویر

پارک شهدای گمنام گچساران با راه‌اندازی استراحتگاه زائران حسینی حال و هوای اربعین به خود گرفت.

اشتراک گذاری
10 November 2016
کد مطلب : 2921

 این‌ روزها شهرستان گچساران به یاد دوران دفاع مقدس حال‌ و هوای آن روزها را به خود گرفته است.

آن روزها امام جمعه شهر، مرحوم متقی کاشانی بود و این‌ روزها حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی به صورت شبانه‌روزی در کنار گچسارانی‌ها به عنوان یک خادم حضور دارد.

گچساران که روزی معبر شهداء و رزمندگان بود،‌ این‌ روزها معبر زائرین اربعین حسینی شده است. اینجا هیچ کس مسؤول نیست، همه خادم هستند و در کنار هم فضایی صمیمی را رقم زده‌اند.

این روزها پارک شهدای گمنام گچساران حال و هوای دیگری به خود گرفته است. یکی جارو به دست دارد، یکی واکس می‌زند، یکی سفره را جمع می‌کند و دیگری سرویس‌های بهداشتی را برای زائران آماده می‌کند.

مردم شهرستان گچساران که برای اولین بار موکب خود را راه‌اندازی کرده‌اند میزبان زواری از سراسر ایران زمین هستند که پیاده و در لبیک به «هل من ناصر ینصرنی» از گوشه، گوشه کشورمان عازم کربلا هستند.

محمد رمضانی امروز در گفت‌وگو با فارس در گچساران اظهار کرد: روزانه بیش از ۲ هزار نفر در موکب شهرستان گچساران حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در این شب‌ها، هر شب تعداد ۴۰۰ نفر از زائران حسینی در مکان موکب به استراحت می‌پردازند و صبح عازم خوزستان می‌شوند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد تصریح کرد: موکب استقرار یافته در شهرستان گچساران با کمک‌های مردمی و هیئات مذهبی به صورت خودجوش بوده، و مردم نیز در این چند روز نذورات خود را در این مکان توزیع کرده‌اند.

وی افزود: ورود زائران از سیستان و بلوچستان، فارس، یزد، کرمان، بندرعباس، خراسان شمالی و جنوبی حال و هوای خاص به موکب گچساران داده است.

رمضانی با بیان اینکه برای پشتیبانی از موکب نیاز به کمک‌های مردمی داریم اظهار کرد: مردم و خیران گچسارانی که تمایل به مشارکت دارند و می‌توانند در این زمینه اقلام خوراکی، پتو و دیگر نیازهای زائرین ما را یاری کنند.

وی اذعان کرد: در حال‌ حاضر نیاز فوری و مبرم به پتو داریم چرا که زائرین در شب‌ها در این مکان استراحت می‌کنند و با کمبود پتو در این موکب روبه‌رو شده‌ایم.

فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *