آخرین اخبار

نسبت عملکرد مسئولان با تفکر حجته ای!

از مهمترین عقاید انجمن حجتیه در ادوار مختلف، بحث مبارزه با بهائیت،عدم تشکیل حکومت در دوران غیبت و جدایی دین از سیاست بوده و به نحوی به اقتضای دوران مختلف هریک از آنها موضوعیت می یافت و یا می یابد. به عنوان مثال در دوره ای خشنودی امام عصر را در مبارزه با بهائیت می […]

اشتراک گذاری
07 November 2016
کد مطلب : 2772

جوزانیی
از مهمترین عقاید انجمن حجتیه در ادوار مختلف، بحث مبارزه با بهائیت،عدم تشکیل حکومت در دوران غیبت و جدایی دین از سیاست بوده و به نحوی به اقتضای دوران مختلف هریک از آنها موضوعیت می یافت و یا می یابد. به عنوان مثال در دوره ای خشنودی امام عصر را در مبارزه با بهائیت می دانستند « امروز امام زمان علیه السلام از کسی جز این خدمت را نمی پذیرد و چیزی جز این انتظار ندارد به خدا قسم ! امروز تکلیف شرعی و دینی همه ما آن است که با بهائیت مبارزه بکنیم»
یادوره ای دیگر جهاد در دوران غیبت برای تشکیل حکومت از منظر آنان بی معنا جلوه می نمود «در عصر غیبت جهاد نیست چرا ؟ چون حاکم که باید معصوم باشد، مصداق پیدا نکرده است، وظیفه داریم فقط دین خود را حفظ کنیم تکالیف شرعی مان را انجام دهیم و به شبهات منکران جواب دهیم و دیگر هیچ»
این یک مورد از موارد بارز و پرحاشیه مرام حجتیه است که به جرات می توان گفت در احوالات امروزه برخی شخصیت ها، جریانات سیاسی، دولتی و نزدیک به دولت و مسئولان جز در سراسر کشور صدق پیدا می کند که باطنا هیچ گونه عقد قلبی با بحث ولایت فقیه نداشته و ندارند.
امروزه روز دیگر موضع و اهداف مبطل انجمن در گذشته و حال، ظاهری سیاسی به خود گرفته و بهائی، سبزی، حجتیه ای،سروش تا گوگوش همه در یک تیم در مقابل نظام قرار گرفته اند، و در مبارزه با نظام و انقلاب با ابزار محکم جدایی دین از سیاست و اسلام انقلابی در موضع گیری ها اشتراک نظر پیدا نموده اند.
هشدار مهم این وجیزه اما نوع نگاه حجتیه ای به این تئوری یعنی جدایی دین از سیاست یا مواضع انقلابی داشتن از مسائل و تصمیم گیریها بوده و پیاده سازی آن توسط اکثریت مدیران دولتی در استان، اهم از استاندار، فرمانداران، مدیران کل و جز می باشد، سیاستهای مثلث نمایندگان هم خالی از این تفکر نبوده، چرا؟ که تامین کننده منافع آنها بوده و سدی محکم در برابر تفکرات عدالتخواه انقلابی !!!!
خیلی ساده لوحانه و بسی خیالی باطل است که انجمن حجتیه به تاریخ پیوسته یا دست روی دست نشسته تا ظهور امام عصر!!! خرده تفکرات حجتیه امروزه ثمره لج بازی و انتقام خود با نظام را در تلاش برای جایگزینی اسلام انفعالی و ایستا با اسلام انقلابی و با برچسب افراط گرایی و تندروی های بی ثمر قبل از دوران ظهور می داند این انجمن با تهیه خوراک فکری، جریان سازی، کادرسازی، نفوذ در نهادهای دولتی و اقدام در اخذ مجوز برای تاسیس مدارس و دانشگاه جهت پرورش نیرور اهداف خود را دنبال می کند.
این ها را گفتیم که به اینجا رسیده باشیم که گاهی جریانات و اشخاص یا حتی مسئولانی هستند که هیچ گونه قرابت و شناختی از مرام و برنامه و اهداف حجتیه نداشته باشند اما برخی اقدامات و مواضع آنها در راستای اهداف این انجمن قرار بگیرد. به عنوان مثال در استان همزمان با روی کار آمدن دولت، سکانداری استاندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان، فرمانداران در شهرستانها و مدیران دولتی در بخش فرهنگ دچار انفعالی خجالت آور در بحث مراسمات، گردهمایی ها و کنگره های فرهنگی و مذهبی شده اند. همچنان که از ظواهر امر پیداست در دفتر عریضه نویسی و یادداشت نویسی گوشه ای برای ثبت برنامه های مذهبی اختصاص نداده اند یا به عبارتی با این موضوع بیگانه اند.
اینجا خدارا شاکریم که نهادهایی هستند که جور و زحمت برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی را بدون هیچ چشمداشتی و هزاران منت می کشند، و آبرویی هستند برای استان و دولتیان منفعل و بیگانه باارزش‌های انقلاب و نظام در استان!!!!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *