آخرین اخبار

تفاوت های تاجگردون مجلس نهم با تاجگردون مجلس دهم

نشست علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت ۳وزیر پیشنهادی دولت در روزهای گذشته برگزار گردید که نشست مذکور دارای حواشی گوناگونی از جمله درگیری لفظی غلامرضا تاج گردون و سیدحسین نقوی حسینی بوده است. پس از اتمام نطق نماینده ورامین در مجلس در جهت مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یعنی جناب دکتر […]

اشتراک گذاری
03 November 2016
کد مطلب : 2609

نشست علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت ۳وزیر پیشنهادی دولت در روزهای گذشته برگزار گردید که نشست مذکور دارای حواشی گوناگونی از جمله درگیری لفظی غلامرضا تاج گردون و سیدحسین نقوی حسینی بوده است.
پس از اتمام نطق نماینده ورامین در مجلس در جهت مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یعنی جناب دکتر دانش آشتیانی و استفاده مداوم از کلید واژه فتنه و انتساب ایشان به حوادث سال ۸۸، غلامرضا تاج گردون مراتب اعتراض خود را به نقوی حسینی بخاطر نطقش اعلام و درگیری لفظی بین این دو نماینده صورت گرفت که همین امر هم باعث تنش در صحن مجلس برای دقایقی گردید.
حال فارغ از بررسی دقیق این درگیری، نگارنده از پنجره ای دیگر این مسئله و شخصیت سیاسی غلامرضا تاج گردون را توامأن واکاوی می کند.
خوب به یاد دارم که در آبانماه۹۳ در مجلس نهم ، باز هم همین سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مخالف با دانش آشتیانی که آن روزها بعنوان وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات معرفی شده بود نطقی آتشین داشت که خیل عظیمی از اصلاح طلبان کشور و شخص وزیر پیشنهادی را مورد هجمه تند قرار داده بوده و آنان را فتنه گر و.. می نامید که همان نطق آتشین یکی از عوامل عدم رای آوری دانش آشتیانی شد.
حالا درست پس از دو سال و اینبار در آبنماه ۹۵ همان نقوی حسینی با استفاده از کلید واژه فتنه عناوینی به اصلاح طلبان از جمله مرحوم آیت الله منتظری و نخست وزیر دوران جنگ و وزیر پیشنهادی چسباند.
حال نقش غلامرضا تاج گردون در این میان چیست؟
چرا تاج گردون در مجلس نهم به نقوی حسینی و نقوی حسینی ها و اصولگرایان در خصوص حوادث سال ۸۸ هیچگونه اعتراضی نکرد و توانست با حمایتشان ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را تصاحب شود ولی در مجلس دهم به ایشان اعتراض شدیدی کرده است.
چه عواملی باعث گردید در این دو سال مواضع سیاسی تاج گردون در خصوص یک موضوع مشابه تفاوت اساسی بکند؟
آیا تاج گردون امسال نسبت به سالهای گذشته اصلاح طلبتر شده یا از دایره اصولگرایی مجلس نهم خارج شده؟
آیا دانش آشتیانی آبان ماه ۹۳ با دانش آشتیانی ۹۵ تفاوت کرده است و از مواضع اصلاح طلبی خود کاسته که امروزه مورد حمایت قاطع تاج گردون قرار گرفته است یا تاج گردون پس از سالها نمایندگی تازه یادش آمده از آیت الله منتظری و میرحسین موسوی و اصلاح طلبان حمایت کند.
آیا باید تاج گردون را نماینده زمان و مکان دانست؟
طبیعی است زمانی که تاج گردون با حمایت اصولگرایان زیادی در مجلس نهم توانست کرسی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را کسب کند در حمایت از اصلاح طلبان دست بکشد تا مبادا صندلی خود را از دست دهد که این مسئله باعث می گردید ایشان در خصوص حوادث سال ۸۸ محتاط تر عمل نمایید و بتواند از تیغ تیز شورای نگهبان بگذرد که در این راه هم مؤفق هم بوده است.
اما اکنون که وزنه اصلاح طلبان در مجلس دهم سنگینتر شده ایشان خود را بی نیاز از نقوی حسینی ها میداند که اکنون به آنان اعتراض می کند.
با بررسی دقیقتر این مسئله می توان براحتی فهمید که؛
تاج گردون دارای شخصیتی است که از زمان و مکان بهترین بهره را می جوید و به همین منوال تاکنون مواضع سیاسی مشخصی نداشته که این امر بارها مورد اعتراض هواداران ایشان از دو جناح مطرح کشور قرار گرفته تا جای که خود می گفت همیشه از من ایراد می گیرند که تاج گردون در تهران اصولگرایی معتدل است ولی در استان اصلاح طلب.
در پایان باید منتظر ماند و تحرکات سیاسی کشور را بصورت دقیقتر رصد کرد تا دید غلامرضا تاج گردون حول محور کدام جناح قرار می گیرد..

این مطلب بدون برچسب می باشد.

One response to “تفاوت های تاجگردون مجلس نهم با تاجگردون مجلس دهم”

  1. a.s says:

    میشه گفت فرصت طلب قهاری است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *