فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: توانمندسازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و کمک به استقلال وخودکفایی آنها بهترین سیاست برای تکریم مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه ۱۳۰خانوار سکونت دارند، افزود: از این تعداد، ۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات مختلف از جمله کمک معیشت، فرهنگی، درمان، ازدواج، طرح اکرام و ایتام و محسنین و سایر خدمات این نهاد بهره مند می شوند که در سال جاری هشت خانوار خودکفا شده اند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون ۴۸ طرح اشتغال زایی به خصوص دامداری با اعتبار پنج میلیارد ریال، در این منطقه برای مددجویان اجرا شده، بیان کرد: مهمترین رویکرد کمیته امداد اشتغال زایی و حرکت به سمت خودکفایی و توانمندسازی مددجویان وخارج کردن از گردونه حمایتی است و سالانه تلاش می شود ۱۰درصد از مددجویان خودکفا شوند.
محبی به بازدید از مناطق محروم استان به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های کاری کمیته امداد اشاره و تأکید کرد: این نهاد با دیدار از خانواده های تحت حمایت و بررسی وضعیت آنها از نزدیک، تلاش می کند تا با شناسایی نیازهای آنها در جهت رفع مشکلات گام بردارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای این منطقه، تصریح کرد: براساس تأکید مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، کمیته امداد آمادگی دارد تا به تمامی خانواده های نیازمند واجد شرایط در این مناطق محروم جهت توانمندسازی و روی آوردن به اشتغال،  تسهیلات اشتغال زایی پرداخت کند.
محبی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم نیازمندی ها در این منطقه، کمیته امداد به تنهایی نمی تواند پاسخگوی همه مشکلات نیازمندان باشد و در این زمینه نیاز به همراهی و تعامل همه دستگاههای اجرایی هست.

شایسته ذکر است که در این بازدید اقلامی از قبیل برنج، ماکارونی و لوازم التحریر به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال به مددجویان این مناطق اهدا شد.