آخرین اخبار

فریاد معلمی از محرومترین روستای استان و کنایه به اختلاس ۸ هزار میلیاردی + تصاویر

معلم روستای زیتون زیلایی بویراحمد به اختلاس ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و افزود:با وجود اینکه هنوز فرهنگیان بازنشسته مطالبات خود را دریافت نکرده ، عده ای حق آنها را می دزدند و آخر سر هم می گویند اختلاس نبوده وآن را بدهی معوق می خوانند.

اشتراک گذاری
03 November 2016
کد مطلب : 2563

سید ابراهیم پروین معلم دبستان شهید والانژاد روستای زیتون زیلایی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی زنان کهگیلویه وبویراحمد ایل بانو با بیان اینکه من امسال از دانشگاه فرهنگیان یاسوج فارغ التحصیل و همزمان در مدرسه دبستان شهید والانژاد روستای زیتون زیلایی به کار تدریس مشغول شدم ،اظهار کرد:به دلیل علاقه و درخواست خودم معلم این روستا شدم.

وی بااشاره به اینکه اهل روستای پوله زیلایی است ولی به همراه خانواده در شهر اصفهان زندگی می کند، گفت:من هیچ وقت اصالت و زادگاه پدری ام را فراموش نکرده ام وخوشحال هستم که در محروم ترین نقطه استانم خدمت می کنم.

پروین بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ دانش آموز با دو معلم و در دوشیفت در این مدرسه درس می خوانند که با مشکلات آموزشی زیادی رو به رو هستند وبه دلیل نبودن مدارس پایه های بالاتر و سخت گذر بودن مدارس روستا های اطراف بعد از دوره ابتدایی اکثر این دانش آموزان به خصوص دختران ترک تحصیل می کنند.

معلم روستای زیتون زیلایی به محرومیت و فقر در این روستا اشاره و بیان کرد: روستای زیتون و مردم آن حتی ازابتدایی ترین خدمات بهداشتی و رفاهی محروم هستند.

پروین افزود:نبود راه ارتباطی ،عدم وجود آب آشامیدنی سالم ,نبود مراکز بهداشتی درمانی،فقر و بیکاری از جمله مهمترین مشکلات مردم روستای زیتون زیلایی است.

وی از وجود فرزندان معلول در روستای زیتون خبر داد و گفت:به دلیل عدم آگاهی مردم در زمینه مسائل ژنتیکی و مشاوره های ازدواج در این روستا،  ازدواج با سن پایین و ازدواج های فامیلی رواج داشته و فرزندان معلول زیادی در روستا وجود دارد که اگردر این زمینه پیشگیری های لازم صورت نگیرد اوضاع این روستا به وخامت کشیده می شود.

معلم مدرسه شهید والانژاد زیتون زیلایی با اشاره به اینکه این روستا قریب به ۷ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده ، اظهار کرد:محرومیت این روستا که حتی از ابتدایی ترین امکانات خدماتی مثل جاده محروم هستند شایسته این مردم نیست و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

پروین عنوان کرد:به دلیل خاکی بودن جاده روستای زیتون و روستا های اطراف مردم باید کیلومتر ها جاده خاکی را طی کنند و برای خرید یا مسائل پزشکی به یاسوج یا لردگان چهارمحال بختیاری بروند.

وی اظهار کرد: روستا های زیلایی به دلیل نزدیک بودن به شهر لردگان چهارمحال بختیاری بیشترین رفت و آمد را به این شهر دارندو بهتر بود که این روستاها هم جزء استان چهار محال و بختیاری به ثبت می رسید تا استان کهگیلویه وبویراحمدی که شاید حتی مسئولان آن از وجود همچین روستا هایی بی خبرباشند.

پروین با بیان اینکه در حق فرهنگیان این مملکت ظلم می شود ،گفت:معلمان در کشور ما بیشترین خدمت را به مردم می کنند اما از کمترین مزایا و خدمات بی بهره هستند.

معلم روستای زیتون زیلایی به اختلاس ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و افزود:با وجود اینکه هنوز فرهنگیان بازنشسته مطالبات خود را دریافت نکرده ، عده ای حق آنها را می دزدند و آخر سر هم می گویند اختلاس نبوده وآن را بدهی معوق می خوانند.

وی اظهار کرد:کسانی که میلیاردی پول مملکت و پولی که حق مردم و دانش آموزان محرومی مثل مردم و دانش آموزان روستا های گمنام زیلایی را می دزدندو نام با کلاس اختلاس ویا بدهی را روی آن می گذارند باید بدانند با خدای این مردم و بچه ها طرف هستند ومال حرام خوردن ندارد.

پروین افزود:به عنوان یک فرهنگی کوچک ازطرف خانواده بزرگ فرهنگیان از دستگاه قضایی تقاضا دارم که به پرونده اختلاس ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان هرچه سریع تر رسیدگی و نتیجه نهایی را اعلام کنند.

وی در آخر با بیان اینکه از مسئولان کهگیلویه وبویراحمدی می خواهم که اگر شده حتی یک روز از زندگی خود را در میان مردم این روستا های محروم که حتی در تامین نان شب خودمانده اند حضور پیداکنند ودرد آنها را از نزدیک ببینند ،تصریح کرد: تا جایی که می توانند برای حل مشکلات این مردم بکوشند و بدانند اگر کوتاهی کنند یک روز باید پیش خدا و همین شهدا پاسخ گو باشند.

گفت و گو  و عکس:مرضیه سادات غلامی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *