آخرین اخبار

ضرورت راه‌اندازی نهضت کارآفرینی خرد در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج بر راه‌اندازی نهضت کارآفرینی خرد در استان تاکید کرد و گفت: این امر می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری بسیار موثر باشد.

اشتراک گذاری
19 November 2016
کد مطلب : 3389

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جبار کیانی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان به لحظ توپوگرافی دارای شرایط خاص برای تولید محصولاتی خاص است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با اشاره به عدم اشتغال و نرخ بالای بیکاری در استان افزود: باید راه‌های ایجاد اشتغال را شناسایی و از آنها جهت کاهش بیکاری استفاده کنیم.

وی راه‌اندازی مشاغل خرد را یکی از راه‌های مهم در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و بیان داشت: نباید در ابتدای راه دنبال صنایع سنگین و کارآفرینی‌های کلان باشیم.

این مسوول ایجاد و راه‌اندازی کارآفرینی‌های خرد را نیازمند توجه و حمایت همه دستگاه‌های مرتبط مانند جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن دانست و یادآور شد: باید هسته‌های پژوهشی و تحقیقاتی با حضور کارشناسان این دستگاه‌ها برگزار و موارد لازم پیگیری شود.

کیانی ادامه داد: مدیران و کارشناسان می‌توانند با راه‌اندازی سامانه‌ای جهت ثبت‌نام، متقاضیان و فارغ‌التحصیلان این حوزه‌ها را شناسایی و از آنها برای راه‌اندازی کارآفرینی‌های خرد استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با عنوان اینکه اتاق بازرگانی آمادگی هرگونه همکاری با این مشاغل را دارد، گفت: ایجاد و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند در کاهش بیکاری نیز بسیار موثر باشد.

وی با عنوان اینکه شرکت دانش‌بنیان در استان نداریم بر تاسیس و راه‌اندازی چنین مراکزی تاکید کرد و گفت: با تاسیس این شرکت‌ها می‌توان از تسهیلات کم بهره دولت نیز استفاده کنیم، ضمن اینکه چون در حال حاضر چنین مراکزی در استان نداریم، سهمیه استفاده از این تسهیلات را از دست می‌دهیم.

این مسوول با اشاره به شرایط جغرافیایی استان گفت: این استان ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی در مناطقی مانند شهرستان بویراحمد، دنا، باشت، چرام و کهگیلویه دارد که باید شناسایی و از آنها استفاده شود.

کیانی، نگاه دانش‌بنیانی داشتن مدیران به مسائل را عامل موفقیت دانست و گفت: باید شرایط راه‌اندازی مشاغل ایجاد شود، ضمن اینکه اتاق بازرگانی نیز منابع و امکانات را برای ادامه کار فراهم خواهد کرد.

وی، تلاش برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال را وظیفه همه مسوولان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از چنین مشاغلی شاهد تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در استان باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *