آخرین اخبار

تغییر نام استان،برنامه ای برای سرگرم کردن افکار عمومی

حسن غفاری هنرمند هم استانی گفت: به طور حتم پیشنهاد تغییر نام استان طرح و برنامه‌ای کارگردانی شده برای سرگرمی اذهان عمومی و پیش بردن اهداف شخصی دامن زنندگان به این موضوع است.

اشتراک گذاری
14 November 2016
کد مطلب : 3157

حسن غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با انتقاد صریح از مباحثی که پیرامون تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای فرهنگی عمومی استان مطرح شد، اظهار کرد: گویی برخی بزرگان و فرهنگیان دولتی استان می‌خواهند مانند ابزار و دستگاه‌های چند منظوره عمل کنند و با یک تیر چند نشان را بزنند.9999_635655789871408341_s

این عکاس برجسته ملی در حوزه میراث فرهنگی و اجتماعی افزود: امروزه کهگیلویه و بویراحمد شایسته داشتن رتبه‌های بالای بیکاری و آمارهای روز افزون طلاق و سایر مشکلات نیست.

غفاری یادآور شد: افرادی که دم از تغییر نام استان می‌زنند به  جای چاره اندیشی برای رفع این معضلات سعی دارند با گرم کردن بازار تغییر نام استان سرپوشی بر کم‌کاری خود بزنند.

وی تصریح کرد: مگر نه اینکه از زمان شکل‌گیری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون همین مسؤولان همواره بازگو کننده تاریخ و هویت مردم این استان بوده‌اند و آیا اگر همین نام باقی مانده را از استان بگیرند دیگر چیزی برای بازگو کردن دارند؟!

این هنرمند عکاس تاکید کرد: به طور حتم  پیشنهاد تغییر نام استان طرح و برنامه‌ای کارگردانی شده برای سرگرمی اذهان عمومی و پیش بردن اهداف شخصی دامن زنندگان به این موضوع است.

وی با بیان اینکه عامه مردم کهگیلویه و بویراحمد هیچ اعتراضی نسبت به نام استان خود ندارند، تصریح کرد: قطعا مردم و علاقمندان به فرهنگ و تاریخ کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تغییر نام استان موضع خواهند گرفت و مقاومت خواهند کرد.

این عکاس حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از مسؤولان استانی و فرهنگیان دولتی استان خواست تا از پرداختن به این موضوع بپرهیزند و اگر سعی دارند این کار را دنبال کنند برای کار خود دلایل منطقی و مستدل بیاروند.

غفاری خاطرنشان کرد: این موضوع در سال‌های گذشته نیز مطرح می‌شد و معمولا کسانی که دم از تغییر نام استان می‌زدند تلفظ سخت آن را بهانه تغییر نام می‌دانستند که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست.

عکاس مردم نگار کهگیلویه و بویراحمدی در ادامه با اشاره به وجود خرده فرهنگ‌های متعددی که در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اظهار کرد: اگر عده‌ای سعی دارند در مسیر مدرن کردن جوامع عشیره‌ای گام بردارند راه آن تغییر نام استان نیست.

وی گفت: در زندگی عشیره‌ای خدمات اجتماعی مانند اتحاد، همستگی، نوع دوستی و…وجود دارد که به خوبی می‌توان از آنها بهره برد.

عکاس مطرح کشوری عنوان کرد: طرح این موضوع نوعی بازی سیاسی و منطقه‌ای است که برخی افراد برای رسیدن به مطامع خود به آن دامن می‌زنند و قطعا بزرگان و دلسوزان این استان مانع این کار خواهند شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *