آخرین اخبار

تغییر مدیران شهرستان چرام در بایکوت خبری/ دخالت سیاسیون و دست های پشت پرده

برخی اوقات دیگر نشان دادن بعضی از نقطه ضعف های مدیران چرامی یا نقد آن ها ،افرادی را نمی تابد و با تهدید و الفاظ ناپسند به خبرنگاران حمله می کنند.

اشتراک گذاری
15 November 2016
کد مطلب : 3202

،به نقل از پایگاه خبری چرام. سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحم با بیان  اینکه تا پایان دولت یازدهم و در چند ماه باقی مانده، باز هم در استان شاهد تغییرات مدیریتی باشیم می گوید که تغییر مدیران یک کار معمولی است که انجام می شود؛ البته تغییر لزوما کارخوبی نیست، اگرتبدیل به اَحسن بشود،کارخوبی است.

اما در شهرستان  چرام نیز مدیرانی را مشاهده می کنیم که در طی ماه های اخیر یکی پس از دیگری کوچ کرده اند.این مدیران یا به مناطق دیگری انتقال یافته یا از شهرستانی دیگر وارد چرام شده اند.

از جمله این مدیران که طی چند ماه منتقل شده اند،می توان به اداره دادگستری،ارشاد اسلامی،راه و شهرسازی،فنی و حرفه ای و غیره اشاره نمود.

همچنین از دیگر جابجایی مدیران می توان به  مسئول راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چرام اشاره کرد که صبح دیروز در سکوت خبری منصوب گردید.

رسالت اصحاب رسانه و جایگاه آن ها در جامعه

یکی از ارکان حقوق بشر و آزادی انسان‌ها اطلاع رسانی دقیق به آنها همراه با تعهد و مسئولیت در لوای استفاده از ابزار رسانه‌های خبری اعم از عکاسی، خبرنگاری، گزارش‌گری و مانند آن بدون موضع‌گیری سیاسی و احترام به حقوق مردم، دولت‌ها، ملت‌ها، فرق و گروه‌ها است.

بی تردید بدون وجود مطبوعات آزاد و مستقل نمی‌توان انتظار داشت یک جامعه انسانی بتواند به درجات بالا و والای انسانی نائل شده و مسیر پیشرفت، توسعه، عدالت و صلح را پیش بگیرد.

کار خبرنگاران ارتقا آگاهی مردم است که خواست  اعضای جامعه را شکل می دهد.خبرنگاران چرامی نیز که در بعضی از جلسات با وجود هر مشکلی که دارند غایب بوده اند، که دلیل این غایب بودن را عدم آگاهی از برگزاری جلسات می خوانند.

خبرنگار خبرگزاری  فارس در این شهرستان با بیان اینکه ما جز گلایه حرفی نداریم و هرسال در روز خبرنگار این گلایه را مطرح می‌کنیم، اظهار کرد: با وضعی که شاهد آن هستیم گلایه‌ها را مطرح نکنیم بهتر است چرا که هرسال این حرف‌های تکراری گفته شده ولی در سال بعد وضعیت اسفبارتر می‌‌شود.

وی، افزود: برخی مدیران تصور دارند که خبرنگاران فقط میرزابنویس هستند و باید هر آنچه دیکته می‌کنند، نگاشته شود، مسؤولانی که در روز خبرنگار خود را به فراموشی زده و حتی زحمت ارسال یک پیام تبریک به خود ندادند اما همین مسؤولان جهت درج یک خبر تماس و پیغام‌های بی‌شماری دارند.

ما خبرنگاران چرام عشق و علاقه به حرفه خبرنگاری و ارادت و تعهدی که به خبرگزاری و مسؤولان خود داریم تاکنون ما را در این عرصه نگه داشته وگرنه با رفتارها و بی‌احترامی‌هایی که شاهد آن هستیم رغبت و انگیزه‌ای جهت کار کردن نمی‌ماند.

گاه گاهی دیده می شود که بدون آگاهی اصحاب رسانه جلسات شهرستانی یا استانی در شهرستان چرام برگزار می شود.با این وجود چه کسی پاسخگوی عدم اطلاع رسانی امورات و نظرات به جامعه خواهد بود؟

برخی اوقات دیگر نشان دادن بعضی از نقطه ضعف های مدیران چرامی یا نقد آن ها ،افرادی را نمی تابد و با تهدید و الفاظ ناپسند به خبرنگاران حمله می کنند.

لازم بذکر است که طبق ماده ۳ و ۴حقوق مطبوعات،،اصحاب رسانه حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولین را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و‌به اطلاع عموم برسانند.

و همچنین هیچ مقام دولتی و غیر دولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای در صدد اعمال فشار بر مطبوعات بر آید و یا به سانسور و کنترل‌نشریات مبادرت کند.

در آخر شایسته است بعضی افراد جایگاه دیگران را محترم شمرده و با رفتاری شایسته با آن ها برخورد شود.

با وجود بحران مدیریتی و رکود پروژه های عمرانی در  شهرستان چرام و در حوزه راهها و زیر ساخت های فرهنگی و آموزشی و شهری و رسانه ای کردن گوشه ای از این مشکلات و بیان مطالبات بحق مردم فارغ از مسائل خطی و جناحی متاسفانه تیم مدیریتی و سیاسیون تصمیم گیر در انتصاب های مدیریتی چرام انواع و اقسام محدودیت ها و فشارها را برای خبرنگاران شهر چرام ایجاد کرده اند.

که در فرصتی مقتضی و طی یک گزارش دست های پشت پرده این به اصطلاح سیاسیون که هر دوره ای از انتخابات زیر بیرق کاندیداها و جناح های مختلف حضور دارند و با حمایت از مدیران ضعیف در توسعه نیافتگی شهرستان چرام نقش دارند برملا خواهیم کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *