آخرین اخبار

شگرد عجیب جستجو گران عتیقه در گچساران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: سه حفار غیر مجاز در نزدیکی روستای ماهور باشت از توابع این شهرستان برای رسیدن به اشیای عتیقه اقدام به حفر تونل چهار متری در ارتفاع کوه کرده است.

اشتراک گذاری
09 November 2016
کد مطلب : 2876

هومن عنایی اظهار داشت: پس از شناسایی این تعداد متخلف در منطقه حفاظت شده «خل سیاه» در یک عملیات موفق، با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی گچساران این افراد دستگیر شدند.

وی بیان کرد: ۲ نفر متخلف در این زمینه دستگیر و تحقیقات برای دستگیری یکی دیگر از متخلفان اشیای عتیقه که متواری است، ادامه دارد.

عنایی ابراز کرد: از این تعداد متخلف تعداد زیادی ابزار و آلات حفاری از قبیل دستگاه دریل تخریب برای حفاری، بیل و کلنگ کشف شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: این متخلفان به منظور بررسی بیشتر موضوع و اعمال قانون، به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.

وی افزود: این اداره برای صیانت از آثار و اشیای تاریخی مسئله حفاری های غیرمجاز و استفاده کنندگان دستگاه های فلزیاب را با حساسیت ویژه پیگیری می کند.

عنایی بیان کرد: مردم گچساران حامی میراث فرهنگی هستند و اینگونه کارهای غیرقانونی را به میراث فرهنگی اطلاع می دهند.

محوطه تاریخی خل سیاه مربوط به دوران های تاریخی پس از اسلام در شهرستان گچساران در دهستان امامزاده جعفر واقع شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

One response to “شگرد عجیب جستجو گران عتیقه در گچساران”

  1. خبری says:

    شگرد عجیبشون چی بود؟ نه به این تیتر و نه به متن خبر!!! هنوز خبرنگاران گچسارانی بلد نیستن یه تیتر خوب و معقول و در رابطه با متن خبر درست کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *