آخرین اخبار

به دام افتادن قاچاقچی چوب در شهرستان باشت/جریمه ای ناچیز برای خسارتی بزرگ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با بیان اینکه قاچاقچی چوب در این شهرستان به میزان هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه شد، خواستار همکاری مردم در معرفی متعرضان به جنگل شد.

اشتراک گذاری
16 November 2016
کد مطلب : 3251

سامان گرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این متخلف در جاده آبدهگاه به باشت با همکاری نیروی انتظامی و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان شناسایی و پس از تشکیل پرونده و مراحل قضایی به این میزان جریمه محکوم شده است.
وی اظهار کرد: سه محموله قاچاق چوب سال جاری در این شهرستان توقیف و خاطیان آن به مراجع قضایی معرفی شده اند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت ابراز کرد: قاچاقیان در مناطق مختلف اقدام به قطع و بارگیری چوب درختان کرده بودند.
گرجی گفت: قاچاق چوب و زغال از عوامل تخریب جنگل ها از سوی افراد سودجو است که بدلیل بیکاری یا سودهای کلان دست به قطع درختان یا زغال گیری می کنند.
وی بیان کرد: پرداخت جریمه های مالی با هدف کاهش این پدیده زشت انجام می شود.
وی از رسانه های ارتباط جمعی خواست تا با اطلاع رسانی درباره اهمیت جنگل ها و منابع طبیعی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار برای کاهش قاچاق چوب تلاش بیشتری کنند.
به گفته کارشناسان، گسترده بودن عرصه های جنگلی، کمبود نیرو و امکانات حفاظتی، در کنار وجود بازار سیاه پر رونق زغال و ضعف فرهنگ سازی از عوامل موثر در گرایش برخی سودجویان به قاچاق چوب است.
شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *