آخرین اخبار

دلیل عجیب مسئولان برای بازدید نکردن از یک نمایشگاه قرآنی در یاسوج+ تصاویر

نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآن و عترت در کهگیلویه وبویراحمد و در شهر یاسوج به همت این بانوی هنرمند در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گشایش یافت.

اشتراک گذاری
24 October 2016
کد مطلب : 2360

هانیه برنامنش دانشجوی کارشناسی ارشد هنر اسلامی گرایش نگارگری است که جزو رتبه های برتر این رشته در دانشگاه پیام نور مرکز شیراز است.

نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآن و عترت در کهگیلویه وبویراحمد و در شهر یاسوج به همت این بانوی هنرمند در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گشایش یافت.

وی در گفت و گو با خبرنگارایل بانو با بیان اینکه در این نمایشگاه ۸۰ اثر هنری فاخر به نمایش گذاشته شده، اظهار کرد: این آثار با موضوعات امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)، حجاب، عفاف، داستان‌های قرآنی و ائمه به تصویر کشیده شده است که ۲۰ اثر مربوط به کودکان ۶۰ اثر متعلق به گروه سنی بزرگسالان است.

موسس آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نقش هستی نیز گفت: برپایی این نمایشگاه حاصل ۱۰ سال کار هنری بنده و دو ماه کار آموزشی شاگردان است که در معرض دید عموم قرار گرفت.

برنامنش تصویرسازی را باعث ماندگاری آثار در ذهن مردم دانست و گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم به خصوص نسل جوان با هنر قرآنی برپا شده است.

موسس آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نقش هستی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه نسل جوان با مقوله هنر در قرآن اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه همه روزه صبح ها از ساعت ۹ تا اذان ظهر و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ پذیرای علاقمندان به فرهنگ قرآنی خواهد بود.

این هنرمند با بیان اینکه به دلیل شغل همسرم به یاسوج آمده ایم،گفت: همسر من جناب آقای عظیمی هم در حوزه هنر قطاعی که یکی دیگر از هنر های اسلامی است و در کتاب ها به خصوص در زمانهای قدیم که کتاب ها دست نویس بودندکاربردداشت فعالیت دارد و از هنرمندان با تجربه کشور در این حوزه هستند.

برنامنش با اشاره به اینکه دخترم که شش ساله ام  نیز از دو سالگی با کار ما آشنایی دارد و در این حوزه هم فعالیت می کند، اظهار کرد:ما یک خانواده هستیم که دوست داریم هنر اسلامی ایرانی که در تاریخ صاحب نام است زنده بماند و برای این هدفمان نهایت تلاش را خواهیم کرد.

موسس آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نقش هستی تصریح کرد : به دلیل علاقه شخصی خودم و حمایت های همسرم به سمت هنر های اسلامی و گرایش نگار گری رفتم که خوشبختانه در این حوزه تا الان توانسته ام موفق باشم.

این بانوی هنرمند افزود:یکی از تابلو های من که با موضوع مقام والای شهدا نزد خداوند و برگرفته از آیه ۱۵۴ سوره بقره که در آن زنده بودن شهدا و اینکه زنده هستند و نزد خداوند روزی می گیرندو ایده های ذهنی خودم است در نمایشگاه قرآن و عترت در شیراز جز برگزیدگان بود و توانست رتبه خوبی را ازبین آثار کسب کند.

برنامنش بیان کرد:در این نمایشگاه آثار تلفیقی شامل تذهیب با نقاشی و خوشنویسی روی شیشه کار شده است.

وی استقبال از نمایشگاه قرآن و عترت در یاسوج را مطلوب اریابی کرد و گفت: جای حضور مسئولان فرهنگی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد برای بازدید از نمایشگاه خالی بود که برایم جای تعجب است.

برنامنش افزود: طبق هماهنگی هایی که برای حضور مسئولان و مدیران استانی در نمایشگاه قرآن و عترت صورت گرفت برای همه آنها دعوت نامه صادر شد و بنده حضوری خدمت چند تن از مدیران رسیدم وشخصا از آنها برای حضور در این نمایشگاه دعوت کردم که متاسفانه جوابی به من دادند که ارزش هنر و کار های هنری را سبک می شمارد.

وی بیان کرد: این مدیران به من گفتند که اگر ما بخواهیم در نمایشگاه شما حضور داشته باشیم باید از شما خرید کنیم که به دلیل مسائل مالی معذور هستیم و نمی توانیم به نمایشگاه بیاییم.

موسس آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نقش هستی گفت:متاسفانه در حالی با این جواب ها رو به رو شدیم که هیچ گونه توقع مالی از مدیران نداشتیم و تنها حضور آنها برای دلگرمی من و شاگردان من کفایت می کرد.

برنامنش با بیان اینکه گلایه های اصلی من از مسئولان حوزه های قرآنی و سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد است ،تصریح کرد:متاسفانه با اینکه یک هفته از افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد می گذرد اما تاکنون هیچ کدام از این مسئولان برای بازدید از نمایشگاه نیامده اند.

وی با اشاره به استقبال خیلی خوب کودکان و نوجوانان از این هنر در یاسوج گفت:آموزشگاه ما فقط یک اتاق است که از سپاه فتح استان اجاره کرده ایم و به دلیل افزایش متقاضیان مجبور به افزایش فضای آموزشیمان هستیم که متاسفانه به دلیل نبود بودجه کافی و مشکلات مالی قادر به این کار نیستیم و از مسئولان تقاضاداریم که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

این هنرمند هنر های اسلامی با اشاره به اینکه هنوز خیلی از خانواده هایی که به قرآن و هنر علاقه دارند از وجود همچین هنری در استان بی خبر هستند،گفت:آموزش ما بر اساس داستان ها و آیات قرآن است و کار آموزان ما به همین دلیل همیشه با وضو سر کلاس حاضر می شوند و می گویند به دلیل مقدس بودن این کار نیاز هست که وضو داشته باشیم.

برنامنش در ادامه بیان کرد: یکی از راه های حمایت از هنرمندان این است که نهاد ها ، ادارات و سازمان های استان که همیشه همایش ،جشنواره و مسابقاتی را برگزار و حتی برخی از آنها مهمانان کشوری دارند وبرای یاد بود سوغاتی های محلی برای آنها تهیه می کنند چه بهتر می شد که این هدایا و جوایز را از دست ساخته های هنرمندان همین استان تهیه می کردند تا هم آنها به هدفشان می رسیدند و هم هنرمندان ما به نوعی حمایت شوند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه زمینه سازی برای برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در هفته قرآن و عترت در کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود گفت: با توجه به اینکه تاکنون همچین نمایشگاهی با این موضوع در این استان برگزار نشده این کار می تواند زمینه لازم برای برگزاری نمایشگاه های بهتر و پر بارتر را فراهم کند.

موسس آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نقش هستی افزود: آخرین تقاضای من از هنر دوستان و مسئولان استانی این است که نهایت حمایت از هنر و هنرمندان را داشته باشند چرا که اگر هنرمندی افتخاری بیا فریند این افتخار برای استان و مسئولان استان است .

گفت و گو و عکس: مرضیه سادات غلامی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *