آخرین اخبار

جذب غیر قانونی نیروهای جدید در ادارات

در ادارات نیروهایی به طور یواشکی بکار گرفته می‌شود که در ابتدای ورود در قالب شرکتی یا خدماتی نام دارند اما به مرور شکل رسمی‌تر هم به خود می‌گیرند.

اشتراک گذاری
20 October 2016
کد مطلب : 2247

در نشست هم‌اندیشی مسؤولان روابط عمومی ادارات و نهادهای شهرستان با فرماندار که ظهر امروز در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود بار دیگر از نبود چارت سازمانی این مهم انتقاد و گلایه شد.

مسؤولان روابط عمومی شهرستان خواستار نهادینه شدن چارت سازمانی در ادارات و نهادها شدند تا بتوانند به عنوان یک واحد مشخص بر اساس شرح وظایف نقش خود را ایفا کنند.

نعمت‌الله ریحان‌نژاد مسؤول روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه در ابتدای نشست بعد از طرح نکاتی درباره تعامل و هماهنگی روابط عمومی ادارات با فرمانداری و نیز خبرنگاران اظهار داشت: از استاندار یا یکی از مقامات استانداری برای شرکت در نشست مشترکی که قرار است بین مدیران و مسؤولان روابط عمومی در شهرستان برگزار شود دعوت خواهد شد تا صورتجلسه خروجی به خود گیرد.

در حالی که مسؤولان روابط عمومی ادارات اذعان دارند حضور مقام‌های مسؤول استانی یا کشوری و حتی اخبار و رویدادهای حوزه کاری خود را از طریق رسانه‌ها مطلع می‌شوند و مدیر هیچ هماهنگی با آن‌ها ندارد فرمانداری از آن‌ها خواست برای حضور مدیران کل هماهنگی لازم را با این دستگاه داشته باشند.

ریحان‌نژاد هم‌چنین از راه‌اندازی پورتال خبری فرمانداری کهگیلویه خبر داد و گفت: هر اداره یا نهادی می‌تواند اخبار حوزه کاری خود را برای انتشار در این پورتال در اختیار فرمانداری قرار دهد.

نبود انگیزه برای کار کردن در روابط عمومی موضوعی بود که مسؤول این پست سازمانی در شرکت آبفای شهری عنوان و تصریح کرد: هیچ بهایی به پست روابط عمومی داده نمی‌شود.

سبزعلی جعفری افزود: تأمین امکانات و تجهیزات اولیه برای اطلاع‌رسانی که مهمترین وظیفه روابط عمومی است نیز در نگاه رؤسا معنا و مفهومی ندارد.

جعفری هم‌چنین با اشاره به عملکرد فعالان رسانه‌ها در شهرستان تصریح کرد: در ادارات نیروهایی به طور یواشکی بکار گرفته می‌شود که در ابتدای ورود در قالب شرکتی یا خدماتی نام دارند اما به مرور شکل رسمی‌تر هم به خود می‌گیرند.

وی افزود: بازنشسته‌های زودتر از موعد با جایگزینی فرزند خود به راحتی پستی را اشغال می‌کنند و در حالی که نیروهای مورد نظر در ادارات بکار گرفته و مشغول کار هستند به هزاران تحصیل کرده جویای کار وعده آزمون استخدامی می‌دهند.

جعفری بیان کرد: چرا همین اصحاب رسانه که زحمات بسیاری هم می‌کشند و با وظایف روابط عمومی آشنایی کامل دارند در ادارات بکار گرفته نمی‌شوند.

مطلبی که فرماندار هم رد نکرد و با بیان اینکه ممکن است از طریق ادارات کل نیروهای شرکتی وارد ادارات شوند گفت: البته در ادوار گذشته نیروهایی خارج از استخدامی وارد ادارات شدند.

علی پوزش از منابع طبیعی و راه و شهرسازی به دستگاه‌های بکار گیرنده این نوع نیروها نام برد و با بیان اینکه چنین نیروهایی تخصص مورد نیاز را هم ندارند و باعث اشباع نیرو در این دستگاه شده‌اند،گفت:به طور مثال ۳۰۰ نیرو در دولت گذشته در راه و شهرسازی بکار گرفته شد.

فرماندار کهگیلویه مشکلات روابط عمومی را به مسائل سازمانی ربط داد و تصریح کرد: رفع این معضل برای دستگاه‌هایی که در ساختار تشکیلاتی آن‌ها روابط عمومی تعریف نشده از عهده شهرستان یا استان خارج است.

پوزش ادامه داد: در اداراتی که پست روابط عمومی تعریف نشده است برای پرسنلی که با حفظ سمت این مسؤولیت واگذار می‌شود باید ابلاغ داخلی صادر شود.

وی با مهم خواندن جایگاه روابط عمومی گفت: اگر سازمانی می‌خواهد با مخاطبانش ارتباط برقرار کند این ارتباط باید به وسیله روابط عمومی باشد.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: روابط عمومی فعال هم عملکرد و فعالیت ملموسی خواهد داشت و هم پاسخگوی مشکلات منعکس شده در رسانه‌ها است ضمن اینکه احترام و اعتماد متقابل بین مردم و ادارات را به وجود می‌آورد.

عبدالحسین احمدیان خوب از دیگر اعضای این نشست که به عنوان مسؤول روابط عمومی شرکت گاز ناحیه معرفی شده بود روابط عمومی در ادارات شهرستان را دکوری خواند و گفت: هر هفته یک نفر بعنوان مسؤول روابط عمومی معرفی می‌شود.

احمدیان خوب افزود:اگر چارت سازمانی روابط عمومی در ادارات نهادینه شود در مسؤولیتی که به آن‌ها واگذار می‌شود بهتر عمل می‌کنند.

انتخاب پرسنلی که دارای چندین پست سازمانی هستند به عنوان روابط عمومی(که تقریباً همه به آن معترف بودند) نشان می‌دهد این پست چیزی جز اسم صوری و دکوری نیست و مصداق بارز این بی‌اهمیتی در انتخاب فردی است که علاوه بر مسؤولیت حسابداری اداره و نمایندگی‌های چهار شهرستان،امین اموال و کارپرداز نام روابط عمومی هم به خود گرفته است.

هم‌چنین ابراهیم اقبال خوب از پرسنل منابع طبیعی که بعنوان مسؤول روابط عمومی معرفی شده نیز با بیان اینکه از ورود مسؤولان استانی و بازدید از حوزه کاری اطلاع پیدا نمی‌کنیم گفت: اخبار حوزه کاری را بعد از انتشار در رسانه‌ها می‌بینم!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *