آخرین اخبار

طلاق، خودکشی ، اعتیاد و حاشیه نشینی آسیب های اجتماعی اولویت دار کهگیلویه و بویراحمد

فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، آسیب های اجتماعی را یک موضوع همه گیر دانست و افزود: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه حساسیت، دلسوزی و نگاه متعهدانه و مسئولانه نیاز دارد. این مسئول بیان کرد: طلاق، خودکشی ، اعتیاد و حاشیه نشینی، آسیب های اجتماعی اولویت دار […]

اشتراک گذاری
17 October 2016
کد مطلب : 2091

فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، آسیب های اجتماعی را یک موضوع همه گیر دانست و افزود: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه حساسیت، دلسوزی و نگاه متعهدانه و مسئولانه نیاز دارد.

این مسئول بیان کرد: طلاق، خودکشی ، اعتیاد و حاشیه نشینی، آسیب های اجتماعی اولویت دار استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که عمده برنامه های دستگاههای فرهنگی و اجتماعی در این حیطه متمرکز می شود.
وی، افزود: در مورد آسیب های اعتیاد و حاشیه نشینی اقدامات خوبی در حال انجام هست و در این میان آسیب های خودکشی و طلاق باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.
محمدی، با بیان اینکه قدرت رسانه ها به ویژه رسانه های غربی در پیدایش و افزایش  آسیب های اجتماعی در جامعه نقش پیچیده ای دارند، افزود: با آموزش های دینی، مذهبی و فرهنگی می توان جامعه را در مقابل انواع آسیب های متنوعی که به وسیله رسانه ها ترویج می شوند مصون سازی کنیم.
وی، گفت: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با تقویت نهادی های اسلامی و ایرانی و انجام اقدامات ارزشمند میدانی امکان پذیر است.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، افزود: مسئولین با همدلی و همفکری و بهره برداری بهینه از ظرفیت ها می توانند بهترین اقدامات را با کمترین امکانات به انجام رسانند.
محمدی، با بیان اینکه امروزه هیچ فردی نمی تواند خود را از آسیب های اجتماعی برکنار بداند، تأکیدکرد: حداقل کاری که می توان درحوزه آسیب های اجتماعی انجام داد کنترل این آسیب ها و پیشگیری از افزایش آنهاست.
وی، با تأکید بر ضرورت مبارزه با بی سوادی و انسداد مبادی بی سوادی در استان گفت: در این خصوص در وهله اول می بایست آمار دقیق و کاملی از تعداد بی سوادان استان به دست آورد و سپس برای گروه های مختلف از جمله کارگران، زنان و … اقدام کرد.
وی، خاطر نشان کرد: در مبحث حاشیه نشینی به عنوان یکی از  آسیب های اجتماعی دستگاه هایی مانند بسیج سازندگی و علوم پزشکی ورود پیدا کرده و با ساختن ورزشگاه ها و خانه های بهداشت در صدد کنترل این آسیب اجتماعی هستند.
محمدی، به تشکیل اتاق فکر یا اندیشه ورز که مجموعی از افراد علمی و صاحب نظر در حیطه امور اجتماعی و فرهنگی است، اشاره کرد و گفت: با تشکیل این گروه شناسایی آسیب های اجتماعی و پیش بینی اقدامات و راهکارها در راستای کنترل و کاهش آسیب ها عملی می شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *