آخرین اخبار

جنگ نابرابر کهگیلویه ای ها با فقر

بخاطر معضلات عدیده ای که سالها گریبان گیر مردم کهگیلویه شده است و مسئولان در حل آنها ناتوانند، هم اکنون جنگ در این سرزمین محروم آغاز شده است!

اشتراک گذاری
23 October 2016
کد مطلب : 2300

در این منطقه جنگ زده، همزمان که جنگ حق علیه باطل در عراق و سوریه و فلسطین با داعشیان، اشغال گران صهیونیسم و سعودیان در جریان است، شیپور آغاز جنگ برای زنده ماندن در کهگیلویه بزرگ نیز نواخته شده است! اما این کجا و آن کجا!؟

مردم جنگ زده کهگیلویه که سالهاست با این فاجعه شوم دست و پنجه نرم می کنند، از مسئولان خواسته اند برای آنها در حاشیه شهر یاسوج و شیراز اردوگاههای موقت بسازند تا به این مناطق پناه ببرند!

مردمی که جوانان تحصیل کرده شان پیش از این در شهرهای مختلف استان فارس، تابستان ها چلتوک می کارند و زمستان ها کارگری می کنند یا در رستوران ها به حقوق گارسونی اکتفا کرده اند، خواهان اسکان در اردوگاههای این شهرها شده اند.

مردم کهگیلویه همچنین خواستار تحت پوشش قرار دادن همه زنان و کودکان برای پیشگیری از شیوع سوء تغذیه طی این جنگ شده اند، مردمی که سزاوار تحت پوشش قرار دادن آنها توسط نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد هستند تا این بحران ها را از سر بگذرانند. مردمی که تاکنون صورت خود را با سیلی یارانه!!! سرخ نگه داشته بودند تا حرمت شکم نگه دارند و داد گرسنگی نزنند اما امروز این جنگ نابرابر فرزندانشان را به دام اعتیاد، دزدی، قاچاق و خودکشی کشانده است.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد سالها پیش با قحطی های بزرگتری جنگیدند و زنده ماندند، ملخ خوردند و از دارهای بلوط تغذیه کردند اما امروز نه ملخی مانده و نه بلوطی در گرمای کهگیلویه می روید.

تا این لحظه هیچ جان برکفی برای دفاع از کهگیلویه اعزام نشده و هیچ گروهی نیز مسئولیت این جنگ را بر عهده نگرفته است!

خبری هم از کمک های انسان دوستانه سازمان های حقوق بشری نیست اما آب و برق و گاز این شهر هنوز وصل است اگرچه آذوقه ای برای پخت و پز و شست و شوی در دسترس مردم نیست و اغلب آنها تا این لحظه در انتظار شام شب نشسته اند!

اخبار تکمیلی از این جنگ نابرابر در ساعات و روزهای بعدی به سمع و نظر خوانندگان خواهد رسید!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *