آخرین اخبار

چه کسی پاسخگوی سؤالات مردم پیرامون طرح سنگ فرش نمودن خیابان بلادیان است

احسان دری  نماینده گچساران و باشت از آغاز عملیات ساماندهی خیابان شهید بلادیان گچساران در آینده نزدیک خبر داد و گفت:کار مطالعات ساماندهی خیابان شهید بلادیان شهر دوگنبدان پایان یافت و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود. تاجگردون همچنین با بیان اینکه خیابان شهید بلادیان، از خیابان های مرکزی شهر دوگنبدان و محل […]

اشتراک گذاری
17 October 2016
کد مطلب : 2066

احسان دری

 نماینده گچساران و باشت از آغاز عملیات ساماندهی خیابان شهید بلادیان گچساران در آینده نزدیک خبر داد و گفت:کار مطالعات ساماندهی خیابان شهید بلادیان شهر دوگنبدان پایان یافت و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

تاجگردون همچنین با بیان اینکه خیابان شهید بلادیان، از خیابان های مرکزی شهر دوگنبدان و محل تردد و خرید و فروش مردم این شهر است افزود: تلاش می کنیم طرح ساماندهی این خیابان در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون ایجاد مشکل برای شهروندان انجام شود.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح ساماندهی خیابان شهید بلادیان بدنه سازی، کف سازی، فضای سبز و نورپردازی نیز اجرا می شود.

چند ماهی است که تصویب اجرای طرح سنگ فرش نمودن خیابان بلادیان به عنوان قلب اقتصادی و مرکز شهر دوگنبدان در رسانه ها بازتاب داشته که در این زمینه تحلیل های گوناگونی را به همراه داشته است.

اما متولیان این طرح در حالی از مزایای ان بارها سخن گفته اند که در پاسخ به نگرانی های مردم پیرامون این طرح تنها به این جمله که کار کارشناسی شده است بسنده کرده اند.

بحث مهمی که پیرامون این طرح وجود دارد این است که آیا خیابان بلادیان قرار است پیاده محور باشد یا سواره محور که شهردار دوگنبدان پیشتر در گفتگو با فانوس زاگرس از پیاده محور شدن این خیابان خبر داد.

قطعا مردم گچساران با نوسازی،زیباسازی و پیشرفت شهر خود مخالف نیستند اما این طرح در صورت پیاده محور شدن خیابان شهید بلادیان از روز اول با سوالات و دل نگرانی هایی همراه بوده که ظاهرا تاکنون بی پاسخ مانده اند.

از جمله نگرانی های پیرامون این طرح که بارها بازاریان و مردم از طریق رسانه ها اعلام نموده اند این بود که در صورتی که مقرر باشد خیابان شهید بلادیان شاهد تردد خودرو نباشد بار ترافیکی آن با توجه به نامناسب بودن دیگر مسیرهای تردد خیابان های متصل به بازار گچساران و نزدیک به خیابان بلادیان چگونه مرتفع خواهد شد؟

 در شرایط فعلی که هنوز عملیات اجرای این طرح آغاز نشده است به هنگام غروب که اوج تردد خودرو ها در خیابان های منتهی به بازار اصلی گچساران است شاهد پارک نمودن خودروهای بی شمار و همچنین ترافیک در خیابان های بلادیان،خیابان بغل زیرگذر،خیابان کیامرثی،خیابان امینی هستیم که خیابان های محله های کیامرثی و امینی به دلیل تنگ و نااستاندارد بودن به هیچ وجه گره گشای بار ترافیکی خیابان شهید بلادیان نخواهد بود.

یکی دیگر از سوالاتی که مخاطبان فانوس زاگرس پیرامون این طرح با ما در میان گذاشتند این بود که اکثر کلینیک ها،مطب های پزشکان و آزمایشگاه های پزشکی در خیابان شهید بلادیان و مجاور این خیابان واقع شده اند که روزانه تعداد زیادی از بیماران خصوصا سالمندان به این مراکز مراجعه می کنند و اکثر این بیماران به دلیل شرایط جسمی خود تا ورودی مراکز درمانی با خودرو منتقل می شوند و اگر بنا باشد خودرویی در خیابان بلادیان تردد نداشته باشد این امر چگونه میسر می شود؟

از جمله دغدغه بازاریان نیز بحث حمل کالا است که در این زمینه نگرانی های خود را بارها ابراز داشته اند.
به هرحال عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز خواهد شد و این پروژه  قرار است در کمتر از سه ماه  پرونده آن بسته شود که باید شاهد تغییرات یا اتفاقات خوبی در این محدوده باشیم اما انجام چنین اقداماتی هرچند در مقیاس کوچک و در پروسه زمانی کوتاه مستلزم اقدامات اولیه‌ای است که با رضایت مستققیم شهروندان ارتباط دارد.

به معنای دیگر کوچک بودن یا کوتاه بودن زمان اجرای پروژه نباید دلیلی بر بی توجهی به رضایت شهروندان و اطلاع رسانی به آنها شود.رضایتمندی شهروندان از اجرای یک پروژه تنها به زمان بهره‌برداری موکول نمی‌شود و این رضایت باید پیش و حین انجام کار لحاظ شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *