آخرین اخبار

مسئولان حق ندارند در تشییع جنازه خودکشی ها شرکت کنند

امام جمعه شهر لیکک در جمع سوگواران حسینی بهمئی بالا رفتن آمار خودکشی در شهرستان شهید پرور بهمئی را لکه ننگ عنوان کرد و گفت: از این لحظه اعلام می کنم که مسئولان حق ندارند در مراسم کسانی که خودکشی می کنند شرکت کنند.

اشتراک گذاری
13 October 2016
کد مطلب : 1884

امام جمعه شهر لیکک در تجمع بزرگ عاشورائیان شهرستان بهمئی بر لزوم ترویج امر به معروف و نهی از منکر و سبک زندگی اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی گفت:یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده و ما نباید هرگز اهمیت این دو فریضه بزرگ الهی را در جامعه فراموش کنیم.

افروغی خاطرنشان کرد:حفظ دین و  نظام اسلامی از حفظ جان امام هم بالاتر است که امام حسین(ع) با شهادت و نثار خون خود این کار را انجام داد.

وی با تاکید بر لزوم پشتیبانی و حمایت همه جانبه از ولایت، گفت: ولایت قلب تپنده نظام اسلامی است و همه ما باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت اسلامی آسیبی وارد نشود.

افروغی تصریح کرد:مهمترین انگیزه ای که ما را وادار به پشتیبانی از ولایت می کند، ایمان راسخ، اعتقاد دینی و خداشناسی است.

امام جمعه شهر لیکک افزود: هنوز نوای دعوت به امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) از صحرای کربلا در گوش زمان طنین انداز است و نماز یکی از درسهای بزرگ عاشوراست.

افروغی خطاب به مردم گفت:مساجد تنها نقاطی هستند که شیطان نمی تواند به آنها راه یابد، به مساجد پناه ببرید و  مساجد را خالی نکنید.

امام جمعه شهر لیکک در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات فضای مجازی و تاثیر آن بر بنیان خانواده ها اشاره کرد و گفت: فضای مجازی مانند هیولایی افکار و عقاید پاک جوانان ما را به کام خود می کشاند که اگر متحد نشویم برای مقابله با آن کاری نکنیم، جامعه ما دچار مشکلات زیادی می شود.

افروغی با گوشزد کردن این مسئله به خانواده ها که تنها جسم درصد بالایی از فرزندان در خانه و روح و قلبشان در جای دیگر است، گفت: همه باید برای جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده ها فضای مجازی را کنترل و مدیریت کنند.

وی طلاق، خودکشی ، بدحجابی و بی عفتی را از نتایج حاصل از عدم مدیریت و کنترل فضای مجازی دانست و گفت: چرا باید فضای مجازی ما به جای پرداختن به مسائل دینی و آموزه های تربیتی، ۹۰درصد از آن را مسائل سیاسی پر کند که سودی برای مردم ندارند؟

امام جمعه شهر لیکک بالا رفتن آمار خودکشی در شهرستان شهید پرور بهمئی را لکه ننگ عنوان کرد و گفت: از این لحظه اعلام می کنم که مسئولان حق ندارند به صورت گروهی در مراسم کسانی که خودکشی می کنند شرکت کنند و خانواده این افراد باید آنها را مخفیانه دفن کنند.

افروغی با تاکید بر اینکه تنها را مقابله با آفات اجتماعی حاکم رجوع به دین است، گفت: دین برای رفع همه این معضلات، پاسخ و برنامه دارد و هر جا مشکلی برای ما در جامعه به وجود می آید مطمئن باشید به خاطر عمل نکردن به یکی از احکام دین است.

منبع:سایت خبری آوای ماغر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *