آخرین اخبار

تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت یوم‌الله ۱۳ و ۱۹ آبان در شهرستان گچساران

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران برنامه‌های گرامی‌داشت یوم‌الله ۱۳ و ۱۹ آبان در شهرستان گچساران را تشریح کرد.

اشتراک گذاری
23 October 2016
کد مطلب : 2310

جلسه گرامی‌داشت روز ۱۳ و ۱۹ آبان‌ماه با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.

یدالله مردای در این نشست اظهار کرد: امسال روز ۱۳ آبانماه با ماه محرم مقارن شده است.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران افزود: روز ۱۳ آبان‌ماه، روز خشم ملت ایران از استکبار جهانی است و ما با گرامیداشت این ایام خاطره را برای نسل جوان و نوجوان ایران زنده نگه داریم.

وی گفت: ۱۳ آبان‌ماه روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

این مسؤول اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی امریکا، انقلاب را بیمه کردند.

مردای در ادامه به تشریح برنامه های روز ۱۳ و ۱۹ آبان‌ماه پرداخت و عنوان کرد: در روز ۱۳ آبان تجمع دسته‌های راهپیمایی از سه نقطه شهر گچساران شروع و در یک نقطه به اجتماع کامل می‌رسند.

وی خاطرنشان ساخت: در نقطه اول از سمت خیابان بلادیان به میدان امام خمینی(ره)، نقطه دوم خیابان ۱۹ آبان به سمت میدان امام خمینی(ره) و نقطه سوم انتهای خیابان بلادیان به سمت میدان امام خمینی(ره) این تجمع صورت می‌گیرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران بیان کرد: برگزاری این مراسم در ساعت ۹:۳۰ روز پنج‌شنبه با قرائت قرآن، دکلمه، مداحی و سخنرانی که با اجرای دانش‌آموزی و دانشجویی بوده، برگزار خواهد شد.

مردای در ادامه به گرامیداشت روز ۱۹ آبانماه اشاره کرد و گفت: قیام مردم گچساران روز ۱۹ آبانماه سال ۵۷ علیه نظام استکبار و حکومت پهلوی شکل گرفت که در آن حادثه در مسجد جامع شهیدان تجمع مردم مورد حمله نظامیان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این حادثه ۶ شهید تقدیم نظام جمهوری  اسلامی شده که این روز را به یاد شهیدان گرامی می‌داریم.

مردای به برنامه‌های روز ۱۹ آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: تجمع عمومی مردم، نهادها، مدارس، ادارات دولتی و…..در مسجد شهیدان گچساران که با مداحی و سخنرانی یکی از خانواده‌های شهیدان مذکور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تاریخ تحول و قیام مردم شهرستان گچساران که به مناسبت گرامیداشت حوادث انقلاب گچساران اعم از اعتصاب بازاریان، اعتصاب شرکت نفت، اعتصاب فرهنگیان و گرامیداشت روز ۱۳ و ۱۹ آبان‌ماه بوده در یک کتاب جمع‌آوری و در اختیار شهروندان گچسارانی قرار می‌گیرد که مراحل این کتاب در حال دست اقدام است.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *