آخرین اخبار

تاجگردون و ایالت خودکفای گچساران

آرمان شهر تاجگردون امروز در فقر و محرومیت دست و پا می زند و وعده های رویایی آقای نماینده حتی پول نان قرضی برخی از اهالی گچساران را هم نمی دهد، چه برسد به اینکه به رونق این شهر کمک کند.

اشتراک گذاری
20 October 2016
کد مطلب : 2229

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، از اواخر بهار امسال رویای شیرین گچساران آرمانی را در سر می پروراند، تاجگردون برای تبدیل این رویا به واقعیت اول تلاش کرد تا برنامه ای چهارساله تدوین کند که معلوم نشد فرجام آن به کجا رسید و بخش هایی که تاجگردون برای توسعه گچساران در این برنامه در نظر گرفته چیست اما در جدیدترین اظهار نظر نماینده گچساران بی نیازی از اعتبارات عمرانی دولتی را وعده داده است.

تاجگردون می گوید که گچساران در شش سال آینده به خودکفایی اقتصادی می رسد و از اعتبارات دولتی در بخش عمرانی بی نیاز می‌شود، تحقق این اظهارات عجیب و غریب تاجگردون تنها مشروط به یک شرط است و آن همکاری مدیران است. که البته این شرط سوپاپ اطمینان این وعده است و برای این قید شده که اگر بعد از شش سال تغییری در گچساران حاصل نشد و یکنفر از تاجگردون پرسید که وعده شما به کجا رسید، بگوید که مدیران همکاری نکردند!

البته همین که آقای تاجگردون برنامه محوری را جایگزین عملکرد فله ای کرده است، خود جای تقدیر دارد که امیدواریم این مفاهیم انتزاعی در ذهن آقای نماینده به حقیقت بپیوندند اما حقیقت تلخ دیگری در گچساران وجود دارد که از زبان امام جمعه این شهر بیان شد. امام جمعه گچساران گفته است که در این شهر مردمی وجود دارند که حتی نان را قرضی می خرند.

حال معلوم نیست که آقای تاجگردون که رویای چهار و شش ساله را برای توسعه گچساران در سر می پروراند، معلوم نیست که بر واقعیت های موجود در این شهر اشراف دارد یا اینکه واقعیت ها، فقرها و محرومیت ها از پشت شیشه خودروهای شاسی بلند و گران قیمت به گونه دیگری به نظر می رسند اما هر چه باشد، نفت تعیین کننده سرنوشت توسعه گچساران و حتی استان است، موضوعی که غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس به آن پی برده و به جد خواستار افزایش سهم استان از اعتبارات نفت است.

آرمان شهر تاجگردون امروز در فقر و محرومیت دست و پا می زند و وعده های رویایی آقای نماینده حتی پول نان قرضی برخی از اهالی گچساران را هم نمی دهد، چه برسد به اینکه به رونق این شهر کمک کند. ناگفته نماند که تاجگردون در طول بیش از چهار سال گذشته هم نتوانسته است تغییری محسوس در این شهر ایجاد نماید و بخشی از وضعیت امروز گچساران اگر نگوییم که محصول مدیران شهرستانی و استانی منتسب به تاجگردون است، می توانیم ادعا کنیم که محصول عدم تلاش کافی آنها برای توسعه گچساران می باشد.

منبع: شعار سال

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *