آخرین اخبار

برخی مداحان دچار انحراف شده اند/درگیر شهرت و پاکت و تعیین نرخ شده اند

برخی از انحرافات در مداحان ایجاد شهرت و برخی هم به پاکت نگاه می کنند و گاهی هم نرخ تعیین می کنند.

اشتراک گذاری
01 October 2016
کد مطلب : 1399

756_395

ویژه برنامه پیشواز محرم با حضور ستار هدایت خواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه جمعه به همت کانون فرهنگی جواد ائمه در سالن جهاد دهدشت برگزار شد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به تاثیرات اجتماعی، سیاسی محرم گفت: شیاطین درونی و برونی در ابتدا سعی می کنند این مجالس برگزار نشود و از آن جای که نمی توانند مانع برگزاری این مراسم ها شوند سعی می کنند در این مراسم ها انحراف ایجاد کنند.

هدایت خواه با اشاره به برخی از این انحرافات اظهار داشت: در اول سعی می شود در نیت مشکل ایجاد کنند و نیت ها را غیر خدایی و در جهت دنیا طلبی، شهرت و غیره سوق دهند.

وی ادامه داد: برخی از انحرافات در مداحان ایجاد شهرت و برخی هم به پاکت نگاه می کنند و گاهی هم نرخ تعیین می کنند.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی مداح های کشوری نرخ تعیین می کنند که نشانه انحراف و دخالت شیطان در نیت های آنان است و البته برخی سخنران ها هم به پاکت نگاه می کنند ولی از مداح ها کمتر هستند.

هدایت خواه در خطاب به مداح ها گفت: مداح ها باید بر اساس مستند و مقاتل معتبر را بخوانند و با تاریخ اسلام آشنا باشند.

وی در ادامه به دو انحراف کلی در مجالس عزاداری اشاره کرد و گفت: یکی از این انحرافات در اصل جهت گیری مجالس امام حسین (ع) است که دارد تبلیغ می شود، وقتی در مجلسی مسائل سیاسی گفته می شود، می گویند مجالس عزاداری را سیاسی نکیند.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آنها می خواهند هیئت سکولار باشد، مگر قیام امام حسین (ع) سیاسی نبود، کسی نمی تواند در مراسم امام حسین(ع) شرکت کند و بگوید مسائل سیاسی، لبنان، فلسطین، یمن کاری ندارم.

هدایت خواه تشریح کرد: البته گفتن مسائل سیاسی و کلان جامعه با تاخت و تاز جریان های سیاسی فرق دارد و اگر نسبت به صف آرایی جبهه حق و باطل بی تفاوت بود و علیه باطل موضع نگرفت، این مجلس امام حسین (ع) نیست.

وی با توجه به اینکه رفتن هیئت ها به سمت سکولار یعنی کاری به مسائل جامعه نداشتن است بیان داشت: گریه ما مفهموم سیاسی دارد، گریه اعتراضی است نسبت به یزیدهای زمان است.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از انحرافات را «شیوه های عزاداری درست شود» دانست و گفت: در برخی شهرها و حوزه های علمیه مرسوم شده و توسط شبکه های ماهواره ای تقویت می شوند بحث قمه زنی و روش های که مرسوم نیست.

هدایت خواه با توجه به اینکه برخی می گویند نباید در دستگاه امام حسین دخالت کرد، بیان داشت: گفتن این حرف خود انحراف است چرا که ما می توانیم در دستگاه خدا دخالت کنیم ولی نمی توانیم در دستکاه امام حسین دخلت کنیم، ما باید هر طوری که اهل بیت (ع) ذوست دارند عزاداری کنیم.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عزاداری امام حسین(ع) برکات زیادی دارد ولی شیاطین نمی گذارند به نحوه صحیح استمرار پیدا کند.

در بخشی از این مراسم با حضور ستار هدایت خواه از برخی از پیرغلامان شهرستان کهگیلویه تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم کربلایی خواجه پور و کربلایی مهدی رضایی رئیس کانون مداحان استان از ذاکرین و مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.(دنا)

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *