آخرین اخبار

آب و گردشگری دو عامل توسعه استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در برنامه آمایش سرزمین استان، آب و گردشگری به عنوان دو عامل توسعه معرفی شده است، گفت: ایجاد منطقه ویژه گردشگری در استان در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
28 September 2016
کد مطلب : 1200

پژمان نیک‌اقبالی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از آسان‌ترین، ارزان‌ترین و کوتاه مدت‌ترین روش‌ها برای رونق اقتصاد و تولید اشتغال در دنیای امروز را بحث گردشگری دانست و اظهار داشت: کشور و استان ما نیز پتانسیل موردنیاز برای توسعه صنعت گردشگری را دارند.

وی افزود: گردشگر به تنهایی برای دیدن آثار تاریخی به این کشور نمی‌آید در کنار آن باید پذیرش و استقبال مردمی یعنی فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در پیوند آن با اقتصاد وجود داشته باشد.

نیک‌اقبال با تاکید بر اینکه ذهنیت شکل گرفته در این استان که گردشگر تنها تولید زباله می‌کند در حال حذف شدن است عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان به صورت نمادین چند طرح در حوزه گردشگری کلنگ‌زنی شد اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان خبر داد و افزود: در این زمینه اعلام آمادگی شده که امیدواریم با احداث منطقه ویژه گردشگری استان بتوانیم زمینه را برای رونق بیشتر گردشگری فراهم کنیم.

نیک‌اقبالی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته همزمان برنامه آمایش سرزمین استان را پیگیری می کردیم در این برنامه که مراحل طولانی داشته و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال آماده کردن آن هستند در این برنامه رقابت شدیدی برای آب و گردشگری در توسعه استان بود که کدام می تواند به عنوان پتانسیل اول استان در آمایش سرزمین خود را نشان دهد.

وی تصریح کرد: آب و گردشگری به عنوان دو عامل توسعه استان در حال پیگیری هستند زیرا آب زمینه و پتانسیلی برای گردشگری است و البته گردشگری هم می تواند مکمل آب باشد.

نیک‌اقبالی گفت: زیرساخت‌های گردشگری در استان در حال شکل‌گیری است و دولت ۱۴۰ میلیارد تومان سود تسیهلات را برای کسانی که می‌خواهند در استان سرمایه‌گذاری کنند، اختصاص داده است.

تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *