آخرین اخبار

نواختن ساز و دهل در ایام شهادت امام باقر(ع)

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه اختتامیه مسابقات تئاتر و سرود دانشجو معلمان شاهد نواختن ساز و دهل شدیم که خاطر دانشجو معلمان از این کار رنجیده شد.برنامه‌ها را به مجموعه‌ای خارج از دانشگاه سپردند و آن‌ها هم به دلخواه خود برنامه اجرا کردند

اشتراک گذاری
10 September 2016
کد مطلب : 191

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد باید حرمت ایام شهادت امام باقر(ع) را نگه می‌داشت.

حجت‌الاسلام سید پرویز دهسار عصر امروز و بعد از پایان اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات تئاتر و سرود دانشجو معلمان سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به شأنی که دانشگاه فرهنگیان به عنوان تربیت کننده معلمان آینده کشور دارد، اظهار کرد: انتظاری که در دانشگاه فرهنگیان از متولیان امر می‌رود در جاهای دیگر این انتظار نیست.

وی بیان کرد: امروز در حالی در سالن شهید ایزدپناه و در برنامه اختتامیه مسابقات شاهد نواختن ساز و دهل شدیم که خاطر دانشجو معلمان از این کار رنجیده شد که از این دانشجویان و به خصوص دانشجویان اصفهانی به دلیل این کج سلیقگی عذرخواهی می‌کنم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: موسیقی که امروز در سالن اجرا شد از مجرای قانونی نگذشته بود و قانون می‌گوید اگر قرار است برنامه‌ای در دانشگاه اجرا شود باید در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح شود که این کار انجام نشد.

این مسؤول افزود: دفتر نهاد رهبری هیچ‌گونه مسؤولیتی در قبال این برنامه ندارد، چراکه به هیچ وجه این برنامه ساز و دهل و تصمیم‌گیری ببری اجرای آن از مجرای قانونی نگذشته بود.

 وی اظهار کرد: دیروز شهادت امام باقر(ع) بود، بنابراین با آن همه برنامه غنی برخاسته از فرهنگ استان چه دلیلی داشت که چنین برنامه‌ای اجرا شود.

دهسار بیان کرد: آیا حتما لازم است در چنین موقعیت‌هایی با مهتر و دهل فرهنگ خود را نشان دهیم در حالی که برنامه‌های متناسب این روزها به وفور در فرهنگ ما وجود دارد.

وی افزود: این کار در شأن دانشگاه و این همه میهمان نبود و من اعتراض خود را به جد خواهم داشت و از همه مردم و دانشجویان عذرخواهی می‌کنم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کم‌سلیقگی به خرج دادند و برنامه‌ها را به مجموعه‌ای خارج از دانشگاه سپردند و آن‌ها هم در وادی نبودند و به دلخواه خود برنامه اجرا کردند و دلشان به حال دانشگاه هم نسوخته بود، بنابراین تأکید می‌کنم به هیچ وجه این برنامه در شأن دانشگاه فرهنگیان نبود.

در هنگام دعوت حجت‌الاسلام دهسار برای سخنرانی در مراسم اختتامیه وی سالن را به دلیل اعتراض ترک کرده بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *