آخرین اخبار

لحظه شماری برای آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی استان

یک هفته تا برگزاری کنگره سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد مانده و استان آماده برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی شده است.

اشتراک گذاری
25 September 2016
کد مطلب : 934

 

yasuj-kongre-shohad-pishvaz-2

یک هفته دیگر به برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی سه دهه اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد مانده است و این استان در آستانه اجلاسیه ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید مهیای برگزاری این مراسم می‌شود.

تمام ورودی‌های به سمت شهر یاسوج به تمثال شهدای مزین شده‌اند و در خیابان‌ها، کوچه‌ها و بلوارها تصاویر شهدای استان نصب شده است؛ همچنین مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر یاسوج در حال مهیا شدن برای برگزاری این کنگره است.

اجلاسیه شهدا آبروی کهگیلویه و بویراحمد است

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برگزاری کنگره سرداران و ۱۸۸۰ شهید آبروی استان است و باید به نحو احسن و شایسته برگزار شود، افزود: هیچ مشکلی برای برگزاری این کنگره وجود ندارد و کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری اجلاسیه شهدا است.

وی تصریح کرد: تمامی قشرها اعم از رزمنده، پیشکسوت، کارمندان، جانبازان، بسیجیان، خانواده‌های معظم و معزز شهدا و تمامی اقشار در این اجلاسیه مهم که از یازدهم تا پانزدهم مهرماه در مصلی شهر یاسوج برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

برگزاری اجلاسیه شهدا با حضور مسئولان لشکری و کشوری

در ادامه مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کنگره با حضور میهمانان لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا و مردم برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این کنگره گام مهمی در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است

محمد نصیرزاده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تحکیم‌بخش بنیان‌های دینی و اسلامی عنوان کرد و با اشاره به برنامه‌های اجلاسیه شهدای استان گفت: روز اول اجلاسیه در یازدهم مهرماه اجلاسیه عشایر، آزادگان و ایثارگران با حضور این قشر بزرگ، خانواده معظم شهدای عشایر و با سخنرانی سرلشکر محسن رضایی برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های روز دوم این اجلاسیه گفت: استان ۴۴۲ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب و اسلام کرده که روز دوم اجلاسیه شهدای دانش‌آموز با حضور ۱۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان و خانواده شهدای دانش‌آموز و با سخنرانی وزیر آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

yasuj-kongre-shohad-pishvaz-1

وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۷ روحانی به انقلاب تقدیم کرد که در روز سوم، اجلاسیه شهدای روحانی با سخنرانی حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه برگزار خواهد شد.

نصیرزاده از سخنرانی سردار نقدی در روز چهارم اجلاسیه خبر داد و گفت: استان سه زن شهیده دارد که به همین منظور اجلاسیه شهدای زن استان با حضور خانواده شهدای زن و زنان رزمنده استان برگزار می‌شود.

مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجلاسیه نهایی این کنگره با حضور تمامی خانواده‌های معظم شهدا، مردم، مسئولان کشوری، لشکری و با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

yasuj-kongre-shohad-pishvaz-3

وی با اشاره به اینکه این اجلاسیه هر ۱۵ سال یکبار برگزار می‌شود، گفت: ۲۱ کمیته این اجلاسیه تشکیل شد که وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهند؛ ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ نفر از سایر استان‌ها در این اجلاسیه شرکت کنند که ادارات مهمانسرا خود را در اختیار کنگره قرار دهند.

بر اساس این گزارش، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، رونمایی بیش از ۱۰۰ عنوان جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس، رونمایی از تمبر سرداران شهید و … از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه است.

گزارش و عکس: مهین راوند / فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *