آخرین اخبار

رتبه اول بیکاری برای زنان استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد از آماری تکان دهنده در حوزه بانوان این استان خبرداد. به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی ایسنا ،فریبا رحمانپور گفت: حدودا ۱۸هزار زن سرپرست خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با همکاری صندوق کارآفرینی امید این استان، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان […]

اشتراک گذاری
06 September 2016
کد مطلب : 50

مدیرکل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد از آماری تکان دهنده در حوزه بانوان این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی ایسنا ،فریبا رحمانپور گفت: حدودا ۱۸هزار زن سرپرست خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با همکاری صندوق کارآفرینی امید این استان، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سازمان بهزیستی استان امکان مشاغل خانگی و اشتغالزایی با ارائه تسهیلات و سایر خدمات حمایت می شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد یادآوری کرد: زنان این استان طبق آخرین آمار سرشماری بیکارترین زنان کشوراند.

رحمانپور اضافه کرد: وظیفه اداره کل امور بانوان و خانواده پیگیری، مطالبه و نظارت بر اجرای طرح ها برنامه ها است و از همه مسئولین و مردم خواستاریم که تنها امور بانوان و خانواده را مسئول پیگیری امور زنان ندانند چرا که نقش این اداره کل نقش ستادی و هماهنگ کننده است و همه دستگاههای اجرایی موظفند خودشان را در رابطه با امور بانوان و خانواده استان مسئول بدانند و پیگیر مسائل حوزه زنان و خانواده باشند.

 پارک بانوان یاسوج ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح آسیب شناسی روانی-اجتماعی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه، بهبود وضعیت بهداشتی دانش آموزان دختر محروم و نیازمند در مقطع اول متوسطه، تقویت شیوه های مهارتی و ارتباطی اولیاء با دانش آموزان دختر با اجرای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و نظارت دفتر امور بانوان و خانواده این استان، انتخاب، آموزش، ارائه خدمات مشاوره و ساماندهی زنان کشاورز جهت ارتقاء کیفیت و استانداردسازی تولیدات آنها برای رسیدن به افزایش و پایداری اشتغال با اجرای سازمان ملی استاندارد کهگیلویه و بویراحمد و نظارت دفتر امور بانوان و خانواده این استان، آموزش و ترویج کارآفرینی و توسعه کسب و کار پایدار زنان روستایی و عشایر، آموزش مدیریتی، مهارت افزایی و اشتغال افزایی اعضا و ارکان تعاونی های روستایی زنان با اجرای وزارت جهاد کشاورزی و نظارت دفتر امور بانوان و خانواده استان از طرح های مشارکتی اجرا شده برای زنان شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

رحمانپور گفت: طرح توانمندسازی زنان آسیب دیده با اجرای سازمان بهزیستی و نظارت دفتر امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد، طرح تاب آوری زنان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برای ۲۶۰نفر از خانواده های در معرض آسیب اجتماعی این استان، طرح جامع پژوهشی شناسایی مسائل، مشکلات و نیازهای زنان و دختران روستایی و عشایر با تاکید بر ارائه راهکارهای علمی و کاربردی، بانک اطلاعاتی برای امور بانوان و خانواده استان و طرح عمرانی پارک بانوان که خیلی از کارهای اصلی آن انجام شده و تاکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است از جمله طرح های در حال اجرا و در دست اقدام در اداره کل امور بانوان و خانواده استان هستند.

اجرای دوهزار و  ۳۶۳ عنوان برنامه در هفته زن

مدیرکل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد گفت: هماهنگی، همکاری و اجرای دوهزار و  ۳۶۳ عنوان برنامه در هفته زن از فعالیت ها و برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

هماهنگی، همکاری و اجرای ۹۴۴ عنوان برنامه در دهه فجر، هماهنگی، همکاری و اجرای ۷۰ عنوان برنامه در روز خانواده و  هماهنگی، همکاری و اجرای ۹۹ عنوان برنامه در روز دختر و دهه کرامت نیز از فعالیت ها و برنامه های اداره کل امور بانوان و خانواده در سال گذشته هستند.

وی کارگاههای آموزشی شبکه ای آشنایی با سازمان های مردم نهاد زنان و خانواده در جنوب کشور، دوره آموزشی شناخت مواد اعتیادآور و راههای پیشگیری از اعتیاد در کلیه شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد، و دوره آموزشی شناخت آسیب های اجتماعی از فعالیت های اداره کل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد در حوزه دوره های آموزشی عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد برگزاری هفتمین نشست منطقه ای و کارگاههای آموزشی تقویت همکاری تخصصی و شبکه ای سازمان های مردم نهاد، همایش استانی رهروان زینبی(س) و جشنواره عکس با موبایل از فعالیت های سال گذشته این ادره کل در زمینه برگزاری همایش ها و جشنواره ها برشمرد.

رحمانپور خاطرنشان کرد: همایش کارآفرینی و توسعه پایدار، نمایشگاه عکس به مناسبت هفته حجاب، عفاف و شخصیت حضرت زهرا(س)، همایش استانی کوهنوردی بانوان، همایش پیاده روی به مناسبت روز خانواده، همایش محیط زیست، و توسعه پایدار و نمایشگاه توانمندی های زنان از فعالیت های اداره کل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد در زمینه همایش ها و جشنواره طی سال جاری بودند.

وی ادامه داد: جلسه کمیته حقوق کودک، جلسات کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر، نشست با مدیر عاملان بانکهای ملی و کشاورزی برای اعطای تسهیلات خوداشتغالی به زنان کارآفرین و سرپرست خانوار از جلسات و نشستهای این اداره کل در سال گذشته هستند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد افزود: جلسات با زنان شاغل و فعال در حوزه زنان و خانوادهو تقدیر از آنها با اهدا لوح سپاس و هدیه، نسشت و جلسه با تشکلهای مردم نهاد، نشست با زنان کارآفرین، جلسات هماهنگی همایش کوهنوردی و پیاده روی بانوان جلسه هماهنگی نمایشگاه دست ساخته های زنان سرپرست خانوار از جمله فعالیت های این اداره کل در سال جاری هستند.

رحمانپور هماهنگی و نظارت بر ۹ طرح مشارکتی معاونت محترم ریئس جمهور در امور بانوان و خانواده با دستگاههای اجرایی، اهدای ۶۰۰ هدیه و لوح سپاس به فعالین حوزه زنان و خانواده، مسئولان و تشکلهای مردم نهاد، فعالین حجاب و عفاف و زنان کارآفرین و همکاری در برنامه اشک بلوط (خرس بلی) در دفاع از محیط زیست و جنگلهای بلوط را از فعالیت های دیگر این اداره کل از سال گذشته تاکنون عنوان کرد.

وی بیان کرد: اداره کل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نقش خود که یک نقش ستادی و هماهنگ کننده است، تفاهم نامه هایی را برای اجرای طرح های مشارکتی زنان شهری و روستایی با دستگاههای اجرایی مانند آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی، سازمان ملی استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بهزیستی منعقد کرده است که وظیفه این اداره کل نظارت بر اجرای این طرح هاست./

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *