آخرین اخبار

طنز تلخ وضعیت بیکاری در استان/از بیکاری ۱۳هزار نفری تا وجود ۸۰۰ شغل بدون متقاضی

در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در حالی از وجود حدود ۸۰۰ شغل بدون متقاضی در استان خبر داده شد، که طبق آمار دیگری، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در سامانه کاریابی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند.

اشتراک گذاری
29 September 2016
کد مطلب : 1274

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست استاندار برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از دو هزار جوینده کار در سامانه کاریابی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ثبت‌نام کرده‌اند.

صابر مظاهری با اشاره به وجود بیش از ۱۳ هزار جوینده کار در استان، افزود: در برنامه ششم، ایجاد سالیانه یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود یک هزار و ۲۶۵ فرصت شغلی، توسط کارفرمایان بخش خصوصی ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد آمار بکارگماری جویندگان کار در سال ۹۴ را حدود ۹۶۸ نفر عنوان و تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال نیز ۴۹۲ جوینده کار به کار گمارده شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه آمار ارئه شده از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نشان می‌دهد که حدود ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده از ابتدای امسال تاکنون خالی مانده‌اند، گفت: علت خالی ماندن این فرصت‌های شغلی باید بررسی شود.

سید موسی خادمی با بیان اینکه خالی ماندن این فرصت‌های شغلی نشان دهنده ضعف عملکرد ما است، افزود: سامانه‌ای راه‌اندازی و فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای آگاهی متقاضیان شرح داده شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته‌های تشویقی بیمه‌ای که توسط کمیته امداد یا بهزیستی ارائه می‌شود را برای کارفرمایان تبیین کند تا از این بسته‌ها برای به کارگماری متقاضیان بیشتری بهره ببرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل جلسه‌ای با دستگاه‌های ذی‌ربط و ساماندهی آمار مربوط فرصت‌های شغلی ایجاد شده و علت خالی ماندن این فرصت‌های شغلی شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *