آخرین اخبار

سپرده های مردم در کدام بانک ها در خطر است؟ (+اسامی موسسات و بانک های مجاز)

بارها بانک مرکزی به سپرده گذاران هشدار داه است که پول خود را در موسسات غیرمجاز سرمایه گذاری نکنند و فریب چند درصد سود بیشتر را نخوردند.

اشتراک گذاری
30 May 2017
کد مطلب : 9390

پیشتر نیز در اخباری به تبلیغات پر زرق و برق بانک ها و موسسات غیرمجاز مالی اشاره کرده بود و تاکید داشت فریب این تبلیغات را نخورید و هر چه سریعتر و قبل از بروز مشکلی سپرده های خود را از این موسسات بیرون بکشید.

چند روز قبل نیز رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بانک‌ها و موسساتی که سود بالاتری نسبت به سایر بانک‌ها می‌دهند در حال ورشکستگی هستند، تاکید کرد: این ها سود بیشتری می‌دهند تا زمان بخرند.

ولی الله سیف در یک گفت‌وگوی کوتاه خبری با تاکید بر اینکه مردم فریب نرخ‌های بالای سود برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری را نخورند، عنوان کرد که بانک‌ها و موسساتی که سود بالاتری می‌دهند، نهادهای در حال ورشکستگی هستند که سود بیشتر می‌دهند تا زمان بخرند.

وی تاکید کرد: سود بالا هزینه خطری است که سپرده‌گذار پذیرفته است.

معاون نظارتی بانک مرکزی هم در این باره گفت: البته نقش اصلی در برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را مردم در کنار برنامه‌های بانک مرکزی ایفا می‌کنند؛ بر همین اساس به آنها توصیه می‌شود به موسسات غیرمجاز مراجعه نکرده و از سپرده‌گذاری در آنها خودداری کنند؛ در غیر این صورت مسئولیت هر گونه مشکل در منابع مالی و سپرده‌های آنها، به عهده خودشان است.

وی تاکید کرد: موسسات غیر مجاز، متخلف و متجاوز به قانون هستند و به شدت با آنها برخورد خواهد شد؛ البته اسامی بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز نیز در وب‌سایت بانک مرکزی موجود است و مردم با دریافت اطلاعات صحیح می‌توانند راه صحیح سپرده‌گذاری خود را بیابند.

حیدری گفت: برخی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و تعاونی‌های اعتباری، تخلفاتی از جمله معاملات صوری، مخدوش و پرداخت نرخ‌های سود غیرواقعی انجام می‌دهند که این معاملات و نرخ‌های سود پرداختی ناشی از فعالیت عملیاتی تعاونی‌ها نبوده؛ بلکه از محل وجوه سپرده‌گذاران جدید، سود به سایر سپرده‌گذاران پرداخت می‌شده است.

به گزارش «بویر نیوز»، در همین راستا لازم است برای سرمایه‌گذاری مطمئن، اسامی موسسات معتبر را در سایت بانک مرکزی چک کنید.

لیست بانک های دولتی، غیردولتی، موسسات اعتباری غیربانکی و بانک های قرض‌الحسنه در سایت بانک مرکزی:

بانکهای دولتی
بانک ملّی ایران
بانک سپه
بانک توسعه صادرات ایران
بانک صنعت و معدن
بانک کشاورزی
بانک مسکن
پست بانک ایران
بانک توسعه تعاون
بانکهای غیردولتی
بانک اقتصاد نوین
بانک پارسیان
بانک پاسارگاد
بانک کارآفرین
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک شهر
بانک دی
بانک صادرات
بانک ملت
بانک تجارت
بانک رفاه
بانک حکمت ایرانیان
بانک گردشگری
بانک ایران زمین
بانک قوامین
بانک انصار
بانک خاور میانه
بانک مشترک ایران-ونزوئلا
بانک آینده
موسسات اعتباری غیربانکی
موسسه اعتباری توسعه
موسسه اعتباری کوثر مرکزی
موسسه اعتباری ملل
موسسه اعتباری نور
موسسه اعتباری کاسپین
بانک های قرض‌الحسنه
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
بانک قرض‌الحسنه رسالت

به گزارش «بویر نیوز»، بر این اساس لازم است تا مردم نسبت به اخذ وجوهات خود از سایر موسسات و بانک هایی که نامشان در لیست مورد تائید بانک مرکزی نیست اقدام کنند و به بانک های مطمئن تر مراجعه کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *