آخرین اخبار

نسخه تاجگردون برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تاکید کرد که اگر به قانون برگزاری مناقصات درست عمل شود و معاملات مشخص باشد فسادی رخ نمی دهد.

اشتراک گذاری
29 May 2017
کد مطلب : 9374
غلامرضا تاجگردون

غلامرضا تاجگردون  با بیان اینکه ایجاد راهبرد مشخص بین بخش های مختلف اقتصادی کابینه دولت دوازدهم ضروری است، گفت:دستگاه های مهمی همچون سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید راهبرد مشخص و هماهنگی داشته  و در واقع کوک کننده اقتصاد کشور باشند.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزرای اقتصادی دولت باید از تجربه و پختگی لازم برخوردار و به علم روز مسلط باشد و در بخش عملیاتی کابینه، چابکی بسیار مهم است.

مهمترین برنامه اقتصادی دولت دوازدهم بخش اشتغال است

تاجگردون با بیان اینکه مهمترین برنامه اقتصادی دولت دوازدهم بخش اشتغال است، ادامه داد:تجهیز منابع برای رشد که اشتغال زاییده آن است باید اولویت دولت دوازدهم باشد، اما منابع موجود اعم از منابع تسهیلات بانکی و بودجه ای کفایت رشد را نمی کند.

وی یادآور شد:تسهیلات سرمایه گذاری داخلی و خارجی به تحقق رشد اقتصادی کمک می کند و در این راستا تجهیزات منابع بر رشد اقتصادی تاثیرگذار است.

 نقطه کوری در قوانین شفافیت اقتصادی وجود ندارد

تاجگردون با بیان اینکه عوامل برون زا در تجهیز منابع برای رشد اقتصادی تاثیرگذار است، افزود:مسائل امنیتی و سیاست بین المللی به رشد اقتصادی کمک می کند و اگر نتوان این مسائل را تامین و تعریف کرد، نمی توان به رشد موردنظر دست یافت.

وی با اشاره به اینکه با رفع تحریم ها عملا اقتصاد در راستای شفافیت گام برمی دارد، ادامه داد:در قوانین جاری و موجود طی چند سال اخیر در بحث شفاف بسیار کار شده است و به قانون جدیدی نیاز ندارد، چرا که نقطه کوری در شفافیت اقتصادی وجود ندارد.

اگر به قانون برگزاری مناقصات درست عمل شود، فساد رخ نمی دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تمامی مباحث مرتبط با فساد اقتصادی ناشی از وجود تحریم ها بود، اظهار کرد:اگر به قانون برگزاری مناقصات درست عمل شود، معاملات مشخص باشد و از امضاهای طراحی در رکن های بالاتر استفاده نشود، فساد اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه انسان ها یکی از عوامل مهم بروز فساد هستند، افزود:مدیران کشور نباید آسانسوری باشند، بلکه مدیران کشور باید پله های کارشناسی کشور را طی کرده باشند، چرا که مدیران آسانسوری فسادزا هستند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مدیران آسانسوری باید در دولت دوازدهم کاهش یابند، تصریح کرد:منظور از مدیران آسانسوری وزرا نیستند، بلکه مدیران آسانسوری در رده های مختلف و در سازمان های مستقل و با اهمیت نباید حضور یابند./ خانه ملت

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *