آخرین اخبار

نامه سرگشاده و تند ستار «هدایت‌خواه» به «احمدی‌نژاد»+نقدی بر این نامه

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نامه سرگشاده‌ای به محمود احمدی‌نژاد نوشت.

اشتراک گذاری
17 April 2017
کد مطلب : 8907

 

ستار هدایتخواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نامه‌ای سرگشاده به محمود احمدی‌نژاد نوشت.

در متن این نامه امده است: جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد؛ خبر تأسف‌بار حضور شما در ستاد انتخابات کشور و ثبت‌نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مایه تعجب و تاسف فروان گردید لازم می‌دانم از باب تکلیف نکاتی را به شما یادآوری نمایم.

۱-حضور شما در ستاد انتخابات کشور پایان حضورتان در عرصه سیاسی بود و شما با این حضور در واقع مهر پایانی بر حیات سیاسی خود زدید و از این حیث جای تاسف بسیار است.

۲-توصیه مشفقانه مقام معظم رهبری مبنی بر عدم حضور در عرصۀ انتخابات از باب خیرخواهی و برای حفظ و تقویت موقعیت سیاسی شما در آینده بود که متاسفانه شما با نمک نشناسی و خود خواهی این مصلحت اندیشی حکیمانه را زیر پا گذاشتید.

۳-مردم و جوانانی که در دو دورۀ  ریاست جمهوری از شما حمایت کردند از این باب بود که شما را مطیع ولّی امر و گوش به فرمان او می‌دانستند و برای این بود که به ادّعای شما مبنی بر “سپر ولایت شدن” باور پیدا کرده بودند امّا امروز که فرمان ولی را پیروی نکردید در نظر این مردم و جوانان که خالصانه برای پیروزی شما زحمت کشیدند ………

۴-آقای احمدی نژاد!  عیّار ولایت مداری آنگاه تجلّی می‌یابد که بر سر دو راهی فرمان ولی و میل و خواست خویش میل و هوس خویش را زیر پا گذاشته و سر بر فرمان ولیّ بگذاریم  والّا در شرایطی که فرمان  ولی با میل و خواسته ما همراه باشد اطاعت از ولی هنری نیست و شما در آزمون ولایتمداری رفوزه شدید و نتوانستید بر میل وهوای نفس خویش غلبه پیدا کنید.

سختی ولایتمداری همین جاست که باید از ولایت نفس و شیطان خارج شوی تا بتوانی به ساحت ولایت ولی الله داخل شوی و شما همچون بعضی از اسلافتان (رؤسای جمهور دوره‌های گذشته) قدرت روحی لازم برای خروج از ولایت نفس را نداشتید.

۵-شما دلسوزی و خیرخواهی بسیاری از دلسوزانی که  شما را از بعضی از اطرافیان ناصالحتان برحذر می‌داشتند نپذیرفتید و همین حلقۀ انحرافی که در ماجرای خانه نشینی یازده روزه به شما القا کرده بودند که سی و پنج میلیون طرفدار دارید که با خانه نشینی شما به خیابان‌ها می‌ریزند و بی‌اساسی آن روشن شد.امروز نیز با توجیهات ناموجهشان شما را به این وادی کشاندند.

۶-خود شما به خوبی می‌دانید توجیهات ناموجهی چون ارشادی یا مولوی بودن حکم ولی یا توصیه و نه فرمان و نهی صریح و یا اینکه توصیه ایشان برای جلوگیری از دو قطبی شدن بود وحالا که با ورود من سه قطبی می‌شود، فقط برای فرار از پاسخگویی و فریب مردم ولایتمدار است.

و نیز به خوبی می‌دانید که ولایتمدار حقیقی آن هم در سطح رئیس‌جمهور در نظام اسلامی کسی است که اشارات ولیّ را نیامده بر سر چشم بگذارد نه اینکه تصریحات او را زیر پا نهد، مقصود رهبری معظم انقلاب از دو قطبی شدن، دو قطبی کاذب و فتنه آمیزی بود که برای تحقق آن برخی مدت‌ها طراحی کرده بودند والّا روشن است که در هر انتخاباتی که دو جریان اصلی با هم رقابت کنند دو قطبی شکل می‌گیرد.

ضمن اینکه تنها دلیل آن نهی، دو قطبی شدن نبود بلکه مصالح دیگری نیز مد نظر بود که به آن اشارت فرمودند.

۷-شما علی‌رغم ادعای تیز هوشی و عُجبی که در این زمینه داشتید به جدّ غافل بودید که دشمنان شیطان صفت و کینه‌توز این نظام گاهی با ده واسطه برای نفوذ و انحراف افراد مؤثر برنامه‌ریزی و طراحی می‌کنند.

متاسفانه شما از طراحی‌هایی که از طریق پاره‌ای از متملقانی که اطراف شما را پیله‌وار گرفته بودند غفلت کردید و شد آنچه نباید می‌شد.

۸-آنهایی که خود زمینه ساز ورود شما در این وادی شدند امروز از یکسو برای حضور شما سوت و کف می‌زنند و از سوی دیگر زبان شماتت و ملامت را بر روی مردم ولایتمداری که برای پیروزی شما در دو دوره زحمت فراوان کشیدند، باز کرده‌اند،که دیدید ما می‌گفتیم دروغگو و فریبکار و ولایت گریز و …است.

در حالی که خودشان از کسانی چون خاتمی ، کروبی و موسوی و … حمایت کنند که با فتنه‌انگیزی در مقابل نظام و انقلاب و رهبری ایستادند بدون اینکه حتی یکبار از آنان ابراز برائت کنند و امروز ظاهراً ولایت مدار و با بصیرت شده‌اند ؟!!!

آقای احمدی‌نژاد در طول تاریخ شیعه و به ویژه انقلاب اسلامی کم نبودند چهره‌هایی که به خاطر حبّ مقام، قدرت طلبی، حسادت، تکبر، دنیا طلبی و … در مقابل ولی زمان ایستادند و البته از گردونه انقلاب اسلامی خارج شدند همین تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هر کس از حبل ولایت دست برداشت مانند پر کاهی ، سبک و بی‌وزن دستخوش وزش بادهایی می‌شود که او را به هر سوی می‌کشانند رفتارهای سبک سرانه  چند ماه اخیر نشان از این گسست داشت به خدا پناه می‌بریم از عاقبت سوء.

۹-آخرین نکته توصیه‌ای خیرخواهانه به شماست اگر می‌خواهید حیات سیاسی خویش را حفظ کنید قبل از اظهار نظر شورای محترم نگهبان انصراف خود را اعلام و از ملّت ولایت‌مدار ایران و رهبر بزرگوار و دلسوز و مظلوم عذرخواهی و از محضر پروردگار استغفار کنید تا شاید دوباره امکان بازگشت و حضور شما در عرصه سیاسی فراهم آید والا بدانید برای همیشه در نظر ملت ایران مطرود و منفور خواهید بود.

والسلام علی من اتّبع الهدی

ستار هدایت‌خواه

احمد موسوی‌زاده از طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد مقیم شهر قم در واکنش به این نامه نوشت:
برادر فهیم و انقلابی جناب استاد هدایت‌خواه
سلام علیکم؛
اذعان می‌کنم که یکی از حجت‌های حقیر در حمایت از آقای احمدی نژاد، حمایت‌های هوشمندانه و اصولی شما در این سال‌ها از ایشان بوده است. نامه دردمندانه اخیر شما خطاب به ایشان را نیز مطابق همان اصول و لکن متاسفانه (بر خلاف غالب کنش و واکنش‌هایی که از شما سراغ داشته ام) خالی از همه جانبه‌گری و هوشمندی دیدم و بر این اساس موجب تعجب و حیرت شد.  لذا جسارتا از باب یادآوری و تذکر خدمت برادر بزرگ خود، نکته ای را معروض می‌دارم.
قبل از آن لازم می دانم فرازهایی از بیانات «رهبر حکیم انقلاب اسلامی» در درس خارج ۵ مهرماه سال گذشته (که نوعاً در اظهار نظرها مغفول مانده معذلک حکمت بیانات ایشان خطاب به آن آقا می‌باشد) را یادآوری نموده و در پایان ادعا کنم که بیانیه شما بر خلاف آن حکمت، نگاشته شده است.
رهبر معظم انقلاب در آغاز درس خارج فقه ۵ مهر ۹۲ ( و بعد از بگو مگوهای ناشی از سوء برداشت‌ها از توضیح یک روایت در جلسه درس روز گذشته شان در بین برخی نیروهای انقلابی ایجاد شد) فرمودند:
 سوء برداشت فی نفسه چیز مشکلی نیست لکن وقتی که منتهی بشود به بگومگو و مایه کدورت و دل چرکینی برادران مومن بشود، چیز بدی است.
… (بنده حقیر)
که این همه اصرار دارم به وحدت قلوب و حرکت در مسیر واحد و اتحاد کشور به خصوص گروه‌های مومن و انقلابی، (یک چیزی بگوید مایه اختلاف بشود) (به خدا پناه می بریم… )

(نباید) این چیزها را مایه اختلاف کرد.  امروز کشور به اتحاد نیروها احتیاج دارد؛ به خصوص، نیروهای مومن و پاکار سعی کنند (اختلاف) به وجود (نیآورند)
 آنچه حقیر جسارتاً عرض می کنم پاسخ به مطالب متقنی که در نامه تان اشاره کردید نیست بلکه سخن در نفس نگارش این بیانیه در مقطع کنونی و توجه دادن به این نکته است که:در واقع؛
اگر آن آقا به (یک توصیه) عمل نکرده است؛
شما و دیگر صادرکنندگان این گونه بیانیه ها متاسفانه با بگومگوهایتان ناخواسته (به دو نهی) عمل کرده اید:
یکی ایجاد کدورت و دل چرکینی برادران مومن و تزلزل در صفوف حامیان آرمان انقلابی حمایت از محرومین و مستضعفین،
دوم ایجاد و نیز اشاعه و ترویج اختلاف در صفوف نیروهای انقلابی(که این اثر اخیر، به دلیل جایگاه حضرتعالی در قضاوت توده قابل توجهی از محرومان، موثرتر و به تعبیر بهتر مهلک تر است)
دو عملی که مطابق فرموده رهبر باید از آنها به خدا پناه برد.
آنچه از حضرتعالی در برهه کنونی انتظار می‌رفت صبر و متانت تا نیوشیدن بیانات روشنگرانه آتی مقام ولایت امر بود. تا شاید با روشن شدن تغییر شرایط گذشته با شرایط کنونی در کلمات رهبری عزیز، مرتکب گناه سوء ظن به برادر مومن ولایت امر (که قطعا برادر مومن شما و ما نیز می باشد) و همچنین اتهام زنی به ایشان (به اتهاماتی که سالیانی خود شما انتساب آنها را به آن آقا منکر بودید) نمی شدید.
چه اینکه هیچگاه در اعلام برائت دیر نمی شد بلکه چنانچه مستحضرید آنچه در اعلام برائت مهم است فحص و یاس از یافتن مستمسک و حجت است. شاید می شد تا زمان بیانات آتی رهبری یا حتی تایید صلاحیت آن آقا از سوی شورای نگهبان (که با تایید فقهای آن، ضمنا می شد به این مستمسک و حجتها دست یافت) صبر کرد و آنگاه به تکلیف مسلم خود عمل نمود.
والسلام علی عبادالله الصالحین
سیداحمدموسوی‌زاده از طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد.
شهر مقدس قم
۲۸ فروردین

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *