آخرین اخبار

شگرد جدید زمین خواران در دنا / مسئولان منابع طبیعی در خواب ناز بهاری !! + تصاویر

موضوع تعرضات به منابع ملی و اختلافات بین کشاورزان با منابع طبیعی بر سر اراضی موضوعی است که طی سالیان اخیر به محل بحث در مجامع مختلف تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
06 April 2017
کد مطلب : 8737

منابع طبیعی و تعرضات گسترده به اراضی ملی دنا طی سالیان گذشته به یکی از معضلات اصلی و نگرانی مردم و مسوولین تبدیل شده است. طی سالیان اخیر و با بالا رفتن ارزش افزوده اراضی ملی دنا برخی از مناطق و اراضی دنا مورد تعرض سودجویان قرار گرفته که حتی در برخی مناطق چهره سابق یک منطقه به کلی تغییر کرده است.

اما از طرفی برخی ها که مدعی اند در اراضی شخصی و اجدادی خود به کشاورزی مشغول بوده اند با برخوردهای منابع طبیعی برای رفع تصرف مواجه شده اند، این افراد که از طرق مختلف و بعد از ادعای منابع طبیعی مبنی بر ملی بودن این اراضی مدام درگیر پرونده های قضایی هستند پرونده آنها در مراحل مختلف قضایی در جریان است و از طرفی برخی ها در انتظار اجرایی شدن ماده ۵۴ قانون حمایت از تولید و اشتغال هستند تا که شاید گره ای از مشکلاتشان باز شود.

اما در این بین قلع و قمع درختانی با عمر بیش از ۱۰ سال موجب نگرانی های گسترده بین کشاورزانی شده که بعد از حدود ۱۰ سال از تشکیل پرونده طی یکی دو سال اخیر اقدام به قلع و قمع درختان ثمری توسط منابع طبیعی البته با حکم قضایی شده است.درختانی که دیگر ثمری شده بودند و قرار بود معاش یک خانواده را تامین کند.

تصاویر زیر مربوط به درختانی با عمر بیش از ۱۰سال است که پیش از این منابع طبیعی بعد از سالها سرپرستی، مراقبت و پرورش آنها اقدام به قطع آنها کرده بود و تجمع کشاورزان را در پی داشت.

سفیردنا

 

safiredena.ir

 

safiredena.ir

این در حالی است که تهیه گزارشات متعدد از کاشت درخت بین بلوطها منطقه نسه کوه سی سخت طی دو سال گذشته تا کنون موجب نشده تا مسوولین منابع طبیعی از بدو کار با این دست تخلفات برخورد قاطعی داشته باشند تا اینکه نیاز باشد آیندگان با هزینه های گزاف تری مانند آنچه در منطقه سرمور گذشت به رفع تصرف این اراضی اقدام کنند، اراضی که در آینده نه چندان دور با قطع درختان چند ده ساله بلوط مواجه خواهد شد و رفته رفته چهره نسه کوه سی سخت به سرنوشت شوم تپه تل سیاه گرفتار خواهد شد.

از طرفی استقرار اکیپ کنترل ساخت و سازها و تصرف منابع طبیعی که قرار بود در بدو کاشت درخت در اراضی ملی جلوگیری کند نیز تا کنون برخورد قاطعی با متصرفان این منطقه نکرده و روز به روز این درختان در حال تنومند شدن اند تا در آینده جای شاکی و متشاکی تغییر کند!

پیش از این نیز طی گزارشی از کاشت درختان در بین جنگلهای این منطقه منابع طبیعی با صدور جوابیه ای به این گزارش واکنش نشان داد(اینجا بخوانید) که واقعیات این روزهای اراضی ملی این منطقه چیز دیگری نشان میدهد!

تصاویر زیر کاشت درخت بین درختان بلوط منطقه نسه کوه سی سخت را نشان میدهد که علی رغم تهیه گزارشات متعدد و صدور جوابیه هیچ گاه منابع طبیعی به عنوان متولی حفاظت از اراضی ملی حاضر به دیدن آنها و رفع تصرف در بدو کاشت درختان نشده است.

تصاویر تکمیلی:
منبع:سفیردنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *