آخرین اخبار

سد تنگ سرخ حذف شد؛ مافیای آب؟!

نمی دانم مسئولان ، نمایندگان و متولیان آب در استان چرا سکوت کرده اند که باید دیکته وار چنین طرحی را امضاء و از کنار این ظلم با بی تفاوتی بگذرند.

اشتراک گذاری
11 March 2017
کد مطلب : 8551
زریر حجتی

حدود ۱۱ درصد منابع آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت کل کشور است ولی گویا با لابی گری برخی استان های همجوار و در کمال ناباوری، غفلت استاندار، نمایندگان مجلس و متولیان آب این دیار و نیز مافیای آب در وزارت نیرو و بویژه شرکت مدیریت منابع آب کشور، متاسفانه کمترین سهم بهره برداری آن به این استان اختصاص یافته است.

در کمال ناباوری، سد تنگ سرخ که با هدف تامین آب شرب مرکز استان مهاجر پذیر، توسعه کشاورزی ، صنعت و همچنین تامین بخشی از  آب شرب استان فارس از سالیان قبل تصویب شده بود، با اعمال نفوذ ، لابی گری و توجیهات واهی ملغی شده و باید با چشم انداز جمعیت میلیونی مرکز استان در آینده ای نچندان دور شاهد بحران واقعی آب و امحاء کشاورزی و صنعت در استان باشیم.

این بار زخمی سر باز کرده است که تا عمق استخوان ها را خواهد سوزاند و درمان آن به حضور ملتمسانه و مسئولانه همه رسانه ها و مردم،فارغ از جبهه گیری های سیاسی متعارف و خوشکنانه نیاز دارد تا با اطلاع رسانی درست عمق این فاجعه را دریابند.
شاید مردم ندانند که از صدها میلیون متر مکعب آب جاری، فقط حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب سهم استان است و مابقی آن به عنوان حقابه استان های دیگر باید در مرئی و منظر مردم و البته با نفوذ و لابی گری در سطوح کشوری می بایست کماکان به کلان استان های دیگر به عنوان صدها شبکه آبیاری تعریف و تصویب شده به همت نمایندگان آنها سرازیر شود، چرا که گویا مسئولان ، نمایندگان و متولیان آب در این استان حق سکوت گرفته که باید دیکته وار امضاء و از کنار این ظلم با بی تفاوتی بگذرند.

آینده استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار تیره و تار است و مثل مردم این استان در حوزه آب به مثل سازمان ملل و هژمونی آمریکا در نظام سیاسی خاص مبدل شده است.
حق حاکمیت منابع جاری در حد تامین نیاز آب شرب و کشاورزی و صنعت از مردم مستحق این دیار سلب شده است زیرا که عده ای در سطوح کشوری معتقدند که کهگیلویه و بویراحمد از آب های جاری بیش از ۱۶۰ میلیون متر مکعب برداشت می کنند!! و بدلیل بی تفاوتی متولیان اینگونه ما را محدود کرده اند تا از طرف دیگر آقای وزیر به بهانه تعیین تملک اراضی تنگ سرخ و بالا بودن هزینه های خرید املاک و ساخت سد و دهها توجیه دیگر در عمل آن را متوقف نماید.

اخبار دلخراش و ناخوشایند حکایت از آن دارد که مسئولان و نمایندگان به هر دلیل نامعلوم در مقابل وزیر و مافیای آب سکوت کرده و سدی را که قرار بود با ۱۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب ، منبع تامین آب شرب و توسعه کشاورزی در بویراحمد علیاء تا سرحدات دنا و دروهان باشد با بی تفاوتی محض تا تنزل به ۱۰ میلیون متر مکعب یعنی چشم پوشی از ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب تعریف شده پذیرفته اند و یا به سادگی از کنار این اجحاف در حق مردم استان گذشته اند و به تعبیر دیگر عزمی جهت ساخت سد وجود ندارد و این سد به یک بندی فقط با ده میلیون متر مکعب تقلیل یافته است.
متولیان حوزه آب باید به رسانه ها، مردم و به ویژه حضرت آیت الله ملک حسینی پاسخ دهند که در مقابل حقوق حقه این مردم چگونه کوتاه آمده اند و با این حقارت حاضر به تمکین از دیکته مافیایی در حوزه آب شده اند…

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *