آخرین اخبار

کسانی موجب مظلویت هاشمی شدند که وی را عالیجناب سرخ پوش نامیدند

امام جمعه باشت در مراسم بزرگداشت رحلت آیت الله هاشمی در این شهر گفت: ما نسبت به عمکرد آقای هاشمی خصوصاً بعد از سال ۸۸ نقدهایی کردیم و نقد هم داریم ولی هیچگاه تخریب و توهین نکردیم

اشتراک گذاری
12 January 2017
کد مطلب : 7003

حجت الاسلام عبودی در مراسم بزرگداشت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در شهر باشت برگزار شده بود، گفت: تلاش ها و مجاهدات رئیس فقید تشخیص مصلحت نظام در اوایل انقلاب هیچگاه از ذهن ملت بزرگ ایران پاک نخواهد شد.

امام جمعه باشت افزود: مرحوم آیت الله هاشمی از کسانی بودند که امام راحل به ایشان اطمینان کامل داشند و یکی از ارکان حزب جمهوری اسلامی ایران بودند.

وی با اشاره به نقش مهم آقای هاشمی در طول دوران دفاع مقدس گفت: مرحوم رفسنجانی کسی بودند که در ۸ سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ نقش بسیار مهم و پر رنگی داشتند و نقش آفرینی های ایشان هرگز فراموش نخواهد شد.

خطیب جمعه باشت با بیان اینکه، تمامی مسئولیت های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، تراز اول بود، افزود: ریاست مجلس، ریاست خبرگان رهبری، ریاست مجمع تشخیص مصحلت نظام و دوران ریاست جمهوری همگی نشان دهنده اطمینان نظام و کارایی ایشان بوده است.

عبودی گفت: نقش ایشان بعد از رحلت امام راحل و بحث جایگزینی رهبر معظم انقلاب به جای ایشان بسیار پر رنگ بود که غیر منصفانه است این مطالب گفته نشود.

نقش آقای هاشمی در دوران سازندگی بسیار پر رنگ بود

امام جمعه باشت بیان کرد: در دوران ریاست جمهوری بعد از جنگ، آقای هاشمی به عنوان سردار سازندگی معرفی شد که واقعا تعبیر بجا و درستی بود.

وی ادامه داد: در دورانی که کسی جرأت نمی کرد به واسطه اوضاع کشور بعد از جنگ کاندیداتوری ریاست جمهوری شود، آقای هاشمی این وظیفه سنگین را پذیرفتند و کارهای زیربنایی زیادی از جمله سد سازی انجام دادند که هنوز هم همه ما از برکات آنها بهره مند هستیم.

خطیب جمعه باشت بیان کرد: البته نقدهایی هم در زمان ریاست جمهوری بر ایشان وارد بود که یکی از آنها غفلت از مسائل فرهنگی است که با توجه به نیاز شدید کشور به سازندگی در آن برهه از زمان، این مهم اتفاق نیفتاد که قطعا تعمدی در کار نبوده است.

عبودی افزود: آقای هاشمی برای نظام زحمتهای بسیار کشیدند و اگر امروز همه مردم اینگونه ناراحت هستند به واسطه قدرشناسی آنان است.

نقد کردیم و نقد هم داریم ولی هیچگاه تخریب و توهین نکردیم

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقد هایی که این مدت از آقای هاشمی شد، گفت: ما نقد کردیم و الان هم نقد داریم ولی هیچگاه توهین و تخریب نکردیم.

خطیب جمعه باشت با بیان اینکه در زمانی که در استان اصفهان حضور داشتند همواره از ایشان حمایت می کردند، بیان کرد: در آن زمان بسیار کسانی بودند که در حال تخریب ایشان بودند ولی ما به جا دفاع کردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نقد ما از سال ۸۸ آغاز شد، نقد بجایی بود و هست زیرا ما معتقد بودیم که آقای هاشمی باید با توجه به شخصیت و نفوذی که داشت می توانست بهتر از این عمل کند و سکوت نمی کرد.

عبودی ادامه داد: در عرصه ای که مقام معظم رهبری فریاد می زدند که قصه، قصه براندازی نظام است و انتخابات بهانه، اینجا هست که ما معتقدیم آقای هاشمی می توانست وآرد شود ولی سکوت کرد.

وی افزود: اکنون کسانی هستند که می گویند امام جمعه باشت تا دیروز مرحوم رفسنجانی را نقد می کرد و امروز سخنران مراسم ارتحال ایشان است ولی باید عرض کنم که هم باید از عملکردها دفاع کرد و هم نقد.

کسانی موجب مظلویت هاشمی شدند که وی را عالیجناب سرخ پوش نامیدند

امام جمعه باشت ضمن اشاره به این موضوع که می گویند، آقای هاشمی مظلوم بود، گفت: بله ما هم اعتقاد داریم که ایشان مظلوم بود ولی باید بپرسیم که چه کسانی سبب مظلومیت ایشان بودند؟

عبودی ادامه داد: کسانی موجب مظلویت ایشان شدند که وی را عالیجناب سرخ پوش نامیدند، کسانی که به جهت قدرت طلبی خودشان ایشان را تخریب کردند و گاهی هم از طرف برخی از نزدیکان ایشان بود.

وی افزود: برخی از کسانی که در مراسم تشییع حضور داشتند با نام بردن از کسی که هیچ سنخیتی با آقای هاشمی نداشتند سعی در تخریب ایشان نمودند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه، مرگ آقای هاشمی ناگهانی بود و نه تنها منتقدین بلکه مخالفین خود را متأثر کرد، گفت: در این بین کسانی هم بودند که می خواستند از این اتفاق بهره وری کنند ولی به لطف خدا هرگز موفق به این کار نشدند.

عبودی در پایان ضمن تشکر از مردم به خاطر شرکت باشکوه در مراسم ارتحال و نیز دولت به خاطر اعلام عزای عمومی و یک روز تعطیلی، افزود: عملکرد بسیار خود خانواده آقای هاشمی مخصوصاً فرزند ارشد ایشان، در این چند روز بسیار با تدبیر بود.

منبع: باشت نیوز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *