آخرین اخبار

شورای شهر محلی برای خدمت یا فرار از بیکاری؟!

شورای شهر محلی برای خدمت یا فرار از بیکاری؟!
آیا جامعه شهر یاسوج به سمتی پیش رفته است که شهروندان جوان ما اینقدر احساس تکلیف کرده اند و به میدان آمده اند ؟ یا نه جریان های سیاسی ما پویا شده اند و جوانانشان را برای حرکت های گفتمانی تحریک کرده اند تا در میدانی مانند انتخابات شورای شهر عرض اندام کنند؟

اشتراک گذاری
05 January 2017
کد مطلب : 6706

این روز ها حال و هوای مهمانی ها و فضاهای مجازی رنگ بوی انتخاباتی گرفته است مخصوصا انتخابات شورای شهر آن هم در شهری مثل یاسوج که انتخاب شورا انتخاب قومی قبیله ای است. اما نکته جالب این است که در فضاهای مجازی چهره های تازه ای دیده میشود که با حرف های قلمبه سلمبه از پیش شعار های خود را فریاد می زنند که کم هم نیستند نسبت به کوچک بودن شهر یاسوج.

آیا جامعه شهر یاسوج به سمتی پیش رفته است که شهروندان جوان ما اینقدر احساس تکلیف کرده اند و به میدان آمده اند؟ یا نه جریان های سیاسی ما پویا شده اند و جوانانشان را برای حرکت های گفتمانی تحریک کرده اند تا در میدانی مانند انتخابات شورای شهر عرض اندام کنند؟ یا اینکه دلایل های دیگری وجود دارد که اشخاص زیادی برای کاندیداتوری به صف شده اند؟

مطمئنا کل این اشخاص بر مبنای احساس تکلیف به میدان نیامده اند چون اکثر آنها هیچ تخصص دانشگاهی، تجربی و عملکردی در روزمه خود ندارند در مورد جریان های سیاسی و حضور آنها هم در انتخابات شورای شهر باید گفت که بر همه مبرم و روشن است که انتخاب کاندیدای شورای شهر توسط مردم منطقه قومی و قبیله ای می باشد و رای عملکردی و گفتمانی در اولویت های آخر است، پس نمی توان جریانهای سیاسی و گفتمانی را عامل کثرت کاندیدای شورای شهر دانست.

یکی از اعضای فعلی شورای شهر یاسوج ادعا داشت که “جو حاکم بر شورای شهر آزاردهنده است، شورای جوان که باید نماد شجاعت، صداقت و خدمت خالصانه باشد، به خاطر امتیازاتی جایگاه خود را به وکیل الشهرداری تنزل داده‌اند “و همچنین ادعا داشتند که هیچ بحث و شور تخصصی در شورا انجام نگرفته است. و یا دیدیم که بعضی از این اعضای شورای شهر فعلی در انتخابات مجلس در جایگاه اعضای شورای شهر با بیانیه ای به جای مطالبه گری و پرداختن به مسائل و معضلات شهر از کاندیدای خاصی(نماینده فعلی ) حمایت کردند. و به همین منوال در رسانه ها خواندیم شورای شهر چند مدت قبل با شهرداری یاسوج بر سر خرید یک کارخانه آسفالت و شن و ماسه بحث هایی را بوجود آورد که تا چند هفته ای موضوع داغ رسانه های کهگیلویه و بویراحمد شد.

و همه این اتفاقات و ده ها اتفاق دیگر این ابهام و شبهه را در بین مردم به وجود می آورد که از شورای شهر استفاده های رانتی می شود و همین دلیل شاید دلیل کثرت کاندیدا های شورای شهر شده است و امید که به این دلیل نباشد و به کاندیداهای محترم اشاره می کنم به جایگاه و اهمیت قانون اساسی شوراها توجه کنند که بر اساس اصل یکصدم قانون اساسی در کارهای عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سایر امور رفاهی مردم اجازه نظارت، ارائه راهکار و پیشنهادات را دارد .

اما ویژگی دیگری که در بین اسامی کاندیداها خود نمایی میکند بیکاری بعضی از این جوانان است و چنان که بیکاری دلیلی شده که شورای شهر را به عنوان شغل نگاه کنند و میخواهند برای ان در انتخابات بجنگند باید بسی تاسف خورد که آفت این نگاه کمتر از آفت دلایل دیگر نیست.

القصه باید گفت که برا رسیدن به شهری اباد هم مردم باید رای فکری بدهند و هم کاندیدا ها با هدف پیشرفت شهر در کار و زار انتخاباتی حضور پیدا کنند در غیر این صورت انتظار شهری آباد را نداشته باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *