آخرین اخبار

آیا “صیدالی” از “تاجگردون” عبور می کند؟

آن چیزی که بزرگترین ضربه را به نیروهای شرکت نفت گچساران خواهد زد انتخاباتی است که توسط افرادی خاص بیرون از سازمان صورت می گیرد، چشمان بسیاری این روزها منتظر احکام “هوشنگ صیدالی” هستند که آیا او می تواند از “تاجگردون”عبور کند و نفت را نفتی مدیریت کند؟

اشتراک گذاری
04 January 2017
کد مطلب : 6661

 

“هوشنگ صیدالی” از جمله مدیران کهگیلویه و بویر احمدی است که به نوعی  در مکتب “ستار هدایت خواه” پرورش یافت او را در این استان به چهره و نماد اصولگرایی می شناسند و همگان او را از بدنه این جریان سیاسی می دانند.

هر چند درانتخابات گذشته با بودن یار قدیمی اش در صحنه رقابت،صرفا به دلیل خویشاوندی”غلام محمد زارعی” نماینده فعلی بویراحمد  را همراهی کرد، اما او شخصیتی است که بعد از رفتنش از گچساران و مدیریت بر مسند شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد حال به عنوان یک مدیر عامل رکورددار که بیش از ۸ سال مدیریت گازاستان را یدک می کشید، شناخته شده است.

اما در این بین حدود یک ماه از حضور صیدالی بر کرسی مدیریت نفت و گازگچساران می گذرد.او که خود از کارمندان قدیمی شرکت نفت بوده بهتر می داند که نمونه مشابه رکوردمدیرعاملی اش شخص “رحمتی” در نفت و گازگچساران بود.

رحمتی همان مدیرعاملی بود که هفت سال سکاندار شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران بود و برای خود یک رکورد در مناطق نفتخیز جنوب به یادگار گذاشت،وی نفت را نفتی مدیریت کرد .نه با اینطرفی ها بود نه با آنطرفی ها و توانست مدیرانی قوی در این شرکت تربیت کند که نگاهشان برای سبقت از یکدیگر تنها شایسته سالاری باشد.

“رحمتی” و “دلپریش” از جمله مدیران عاملی بودند که موفق شدند نفت را نفتی مدیریت کنند و این را صیدالی به خوبی می داند .اما به واقع چند سالی است که مشاهده می کنیم شرکت نفت و گاز در گچساران، نفتی مدیریت نمی شود؟!.

روزگاری اصولگرایان بر مسند نفت تکیه زدند و تیم کاری را تا حدودی راستی بستند اما به این نکته خوب توجه کردند و همیشه مدیرانی عملیاتی ، فنی و تخصصی را در راس هرم مدیریت نفت به کار می بستند و سیاست را تنهادر بدنه های دیگر سازمان و نهادها دخالت می دادند .

اما بعدهامدیرانی آمدند که می خواستند موازنه قدرت در مدیریت نفت را حفظ کنند اما بازهم اسیر جریانات سیاسی  شدند و کارشان به شکست و سیاست زدگی کشانده شد.

صیدالی خوب باید بداند آن چیزی که بزرگترین ضربه را به بدنه فعال نفت خواهد زد انتخاباتی است که بیرون از چارچوب سازمانی و توسط افرادی خاص صورت می گیرد و اینجاست که کار او را بیش از پیش سخت تر خواهد کرد ،اینکه  “صیدالی” با همین تیم کاری که در بین شرکت های نفتی رکورددار سرپرستی هستند !ادامه خواهد داد؟ که خود جای بسی تامل دارد…

این روزها شایعات بسیاری در فضای صنعت نفت پیچیده شده و برخی معتقدند مدیران و صاحب منصبان آینده مدیریت نفت و گاز گچساران همین مدیران فعلی خواهند بود که همچون مهره های شطرنج فقط جایشان عوض می شودکه بازهم شاهد همان نگاه از بیرون برای ابقای مدیران سفارشی خواهیم بود.

این در حالی است که برخی صیدالی را مدیری معرفی می کنند که سیاست و حواشی بیرون از نفت را در کارش دخیل نمی داند، اما علی الظاهر وی نتوانسته است جریان سیاسی حاکم را مجاب کند تا نفت را نفتی مدیریت کند و به نظر می رسددر روزهای آینده فقط منصب ها برای مدیران فعلی عوض خواهند شد.

اینکه مدیران داخلی نفت وگاز گچساران دارای تخصص ویا فاقد تخصص لازم برای مناصب نفت باشند  صیدالی باید تشخیص دهد، اما آن چیزی که بیشتر نمایان است این است که آیا او می تواند همان صیدالی گاز باشد یا می خواهد فقط صیدالی عده ای خاص ؟

باید توجه داشت که مدیریت نفت و گازگچساران و۷ هزار نفر پرسنل زحمتکش نباید در نقطه ای قرار گیرند که فقط ده نفر و تنها از یک جریان خاص بر مدیریتش حاکم شوند .

چشمان بسیاری این روزها منتظر احکام هوشنگ صیدالی هستند و آیا او می تواند از تاجگردون عبور کند و نفت را نفتی مدیریت کند تا رضایمندی پرسنل و خانواده ها را به همراه داشته باشد یا باز هم شاهد ادامه مدیریت همچون دوسال گذشته باید بود و فقط با این تفاوت که به جای “امین محمدی”مدیر عامل پیشین ،امروز هوشنگ صیدالی بر صندلی مدیریت نفت و گاز گچساران تکیه زده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *