آخرین اخبار

تامین نقدینگی مشکل واحدهای تولیدی/ فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل سازمان شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: تامین نقدینگی مهمترین مشکل واحدهای تولیدی مستقر در شرکت شهرک‌های کشور است.

اشتراک گذاری
22 May 2021
کد مطلب : 62407

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، شهرک صنعتی سقاوه به مساحت ۸۰۰ هکتار بزرگترین شهرک صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد است و تاکنون ۶ قرار داد در این شهرک منعقد شده  که البته با حضور سرمایه‌گذار رونق بیشتری به خود خواهد گرفت.

اما آیا زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای حضور سرمایه‌گذاران در این مکان‌ها فراهم است؟ از سوی دیگر، اینکه واحدهای تولیدی با چه مشکلاتی دست و پنجه مرگ می‌کنند.

سید هاشم موسوی جهان‌آباد با اشاره به ۱۳شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی استان گفت: ۳۴۳  واحد تولیدی با اشتغال ۵ هزار و ۲۳۳ نفر بر اساس مجوز  در این واحدها مشغول به کار هستند و این بخش اشتغال خوبی در استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی گفت: آنچه مورد نیاز شهرک‌های صنعتی است فراهم شده و شهرک‌ها آماده سرمایه‌گذاری صنعتگران و فعالان بخش اقتصادی هستند.

اما علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان شهرک‌ها و صنایع کوچک با اشاره به زیرساخت‌های شهرک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب، برق و گاز مهمترین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای مستقر در شهرک‌ها هستند و این استان مشکل زیرساختی ندارد.

وی به اختصاص ۴۸ درصد اعتبارات قانون بودجه به حوزه راه و شهرسازی اشاره و عنوان کرد: شهرک‌ها در این اعتبار دیده می‌شوند و قیر رایگان برای رفع مشکل جاده شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته می‌شود.

معاون وزیر صمت بیان کرد: آب و برق شهرک صنعتی سقاوه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی این استان تامین شد و به استان برای تامین سایر زیرساخت‌ها کمک خواهیم کرد، ضمن اینکه ۶۰ هکتار با شهرک صنعتی یاسوج ۳ اضافه خواهد  شد.

وی همچنین مشکل تامین نقدینگی را مهمترین مشکل شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و گفت: ۵۷ درصد مشکلات مربوط به تامین نقدینگی، ۱۶ درصد تامین بازار فروش کالا است و تامین مواد اولیه، مشکلات مالی و مالیاتی و تامین اجتماعی در رده‌های پایین قرار  دارد.

رسولیان از اختصاص ۷ هزار میلیارد به حوزه صنعت خبر داد و گفت: ۴۰ هزار واحد جدید در سطح کشور در مرحله احداث است که امیدواریم امسال ۳ هزار واحد به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *